خبرگزاری کار ایران

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

خرید ۹۲ هزار تن گندم از کشاورزان همدان / پرداخت ۲۳ درصد از بهای گندم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۲۰۳

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان از خرید ۹۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، علی بایگانه با اشاره به اینکه برآورد خرید تضمینی گندم در سال‌جاری ۳۰۰ هزار تن بوده است، اظهار کرد: سال گذشته در همین مدت ۱۳۷ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که امسال به علت شرایط اقلیمی و تأخیر در مراحل رشد و برداشت گندم، ۳۰ درصد کمتر  از سال گذشته است به طوری که کشاورزان از اوایل تیرماه برداشت گندم را آغاز کردند.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۵۴۰ هزار تن گندم در استان همدان تولید شود، تصریح کرد: تاکنون ۱۵ درصد از مزارع دیم و ۲۵ درصد از مزارع آبی، گندم برداشت شده باشد.

بایگانه با اشاره به اینکه بهای خرید تضمینی گندم ۱۵۰ هزار ریال است، خاطرنشان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم ۱۱۵ هزار ریال، ۱۵ هزار ریال یارانه کود و بذر و ۲۰ هزار ریال نیز جایزه تحویل گندم برای کشاورزان درنظر گرفته شده است ضمن اینکه کشاورزانی که کشت قراردادی گندم داشتند نیز به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۰۰۰ ریال کرایه حمل دریافت می‌کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تاکنون ۹۲ هزار تن گندم به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال از کشاورزان استان خریداری شده است، یادآور شد: تاکنون ۳۵۰۰ میلیارد ریال از بهای گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی در پایان با اشاره به پرداخت ۲۳ درصدی بهای گندم به کشاورزان استان همدان، اظهار کرد: شهرستان‌های نهاوند و اسدآباد هرکدام با تحویل ۳۰ هزار تن، بیشترین تحویل گندم را در استان داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز