خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان همدان اعلام کرد؛

کاهش ۵۸ درصدی بیماری‌های دامی در استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۶۷۴

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان همدان از کاهش ۵۸ درصدی بیماری‌های دامی این استان در سال گذشته به نسبت مشابه سال قبل خود خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، امیرحسین نقی‌پور اظهار کرد: با اقدامات پیشگیرانه در سال گذشته میزان ۵۸ درصد بیماری های دامی در استان همدان نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته و خوشبختانه با این اقدامات در حال حاضر بیماری در حوزه دامپزشکی تهدیدکننده صنعت دام استان نیست.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون رایگان هاری در بیش از ۱۴ هزار قلاده سگ های گله و صاحب دار سطح استان همدان در سال گذشته، افزود: طی مدت بیش از ۱۱ میلیون رأس دام علیه بیماری های دامی و زئونوز از جمله تب برفکی، تب مالت، آبله، شاربن و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسیناسیون رایگان شده است.

نقی‌پور همچنین تصریح کرد: در سال گذشته عملیات خون‌گیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل و بروسلوز در گاو و گوساله به تعداد ۲۱ هزار و ۸۳۷ رأس دام انجام شد ضمن اینکه به منظور مبارزه با سل گاوی تعداد ۳۲ هزار و ۷۸۷ رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۲۸ هزار و ۳۷ مترمربع سمپاشی جایگاه نگهداری دام و امکان دامی در سطح استان با هدف مبارزه با انگل های خارجی، پیشگیری از بیماری لمپی اسکین و تب هموراژیک کریمه کنگو انجام شد، تصریح کرد: ۱۹۰ هزار و ۳۳۲ رأس دام سبک و سنگین شامل ۱۵۰ هزار و ۹۰۵ رأس دام سبک و ۳۹ هزار و ۴۲۷ رأس دام سنگین یه منظور مبارزه با انگل‌های خارجی طی مدت فوق سمپاشی بدن شدند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز