خبرگزاری کار ایران

تاکید استاندار همدان بر حمایت از تولید اشتغال محور و صادرات

اشتغال، ناجی اصلی اقتصاد کشور است

کد خبر : ۱۳۳۳۱۷

" محمد ناصر نیکبخت ": تمام تلاش خود را در حمایت از تولید اشتغال محور و صادرات محور استان به کار خواهم گرفت.

ایلنا: استاندارهمدان با اظهار خشنودی از حضور در جمع فعالان حوزه اقتصادی استان، گفت: هر یک از شما عزیزان یک لشکر اقتصادی هستید و من هم که فکر اصلی و دغدغه ام اشتغال و اقتصاد است به کمک و همراهی شما، امیدوارم

به گزارش " ایلنا "، " نیکبخت " با یادآوری انتخابات خرداد ماه سال ۹۲ و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با تحقق حماسه سیاسی، اضافه کرد: شرایط را نباید ناقص دید، هم حماسه سیاسی و هم حماسه اقتصادی را باید با هم دید و اهمیت حماسه اقتصادی کم اهمیت تر از حماسه سیاسی نیست زیرا اگر حماسه اقتصادی را ایجاد نکنیم، حماسه سیاسی هم از اهمیت می افتد.

وی با بیان این مطلب که مشکلات اقتصادی در تصمیمات دولت و مردم بسیار تاثیر گذار است، گفت: مسائل اقتصادی مردم حل شدنی نیست مگر اینکه به اشتغال توجه ویژه داشته باشیم و اشتغال هم حل شدنی نیست مگر اینکه سرمایه بخش خصوصی به میدان بیاید زیرا دولت در حل اشتغال اثر مستقیم چندانی ندارد و فعالان اقتصادی باید وارد شوند.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: وجود جوانان بیکار در خانواده ها موجب ایجاد معضلات اجتماعی می شود و افسردگی، ناامیدی، اعتیاد و معضلات دیگر ثمره بیکاری در بین جوانان است.

وی تاکید کرد: کلید حل مشکل اقتصاد در دستان بخش خصوصی است و تمام نظر مدیر برای حل مشکل اشتغال به سمت این بخش است زیرا بر اساس قانون اصل ۴۴ باید این مسائل به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با برشمردن برخی مشکلات حوزه صادرات، افزود: پیگیر حل این مشکلات هستیم و با مدیران عامل بانک ها برای اینکه مشکلات سرمایه گذاران حل شود، ارتباط داریم.

استاندار با یادآوری اینکه از مدیران خواسته ام که برای پرداخت معوقات استان به بانک ها، برنامه ریزی کنند، اضافه کرد: وضعیت واحدهای تولیدی استان شرایط خوبی نیست و بسیاری تعطیل شده و بسیاری با مشکل ادامه می دهند و باید مشکل معوقات بانکی واحدهای تولیدی حل شود تا بتوانیم با تسهیلات جدید مشکل این واحدهای تولیدی را حل کنیم.

" نیکبخت " اعلام کرد: واحدهای تولیدی دارای معوقات، ۵% از معوقات را پرداخت کنند و الباقی تعیین تکلیف شود تا دست بانک ها هم برای کمک به واحدهای تولیدی باز شود و مدیران بخش های اقتصادی استان باید این مساله مهم را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه عمده تجربه ام در حوزه تولید و سرمایه گذاریست، خاطرنشان کرد: مشکلات تولید بسیار زیاد است و سود بالای بانک ها به سپرده ها، نابود کننده تولید است، که این موضوع باید حل شود اما با این حال ناجی این مملکت در این شرایط هم سرمایه گذاری در بخش اشتغال است.

استاندار اظهار داشت: در حوزه مسائل اشتغال و تولید باید همراهی بین بخش خصوصی و دولتی باشد و با لجبازی کاری از پیش نمی رود و وضعیت اقتصادی استان، زمانی تغییر می کند که بخش خصوصی به میدان بیاید و بخش دولتی هم زمینه و زیر ساخت ها را آماده کند.

نیکبخت بیان داشت: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی استان را از سر راه برداریم، این دوره حاضر، به دلیل وجود شما، هم حضور بنده و هم سیاست ها و روش های دولت تدبیر و امید، بهترین موقعیت است،

وی تصریح کرد: در نظر دارم در هر شهرستان ۲ یا ۳ طرح بزرگ اقتصادی را برای توسعه اقتصادی استان اجرا کنیم.

استاندار با یادآوری برگزاری سمینار استانداران در آینده نزدیک، گفت: اعضای انجمن مشکلات و پیشنهادهای خود را برای طرح در این سمینار با توجه به حضور وزرا ارائه کنند و برای توسعه اقتصادی استان نیز راهکار بدهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز