خبرگزاری کار ایران

تغییر ساعات بازگشایی مدارس بار ترافیک درون شهری همدان را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۵۷۶

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: تصمیم مسئولان و ستاد مدیریت بحران در تغییر ساعت بازگشایی مدارس و همزمان نبودن با ساعات کاری دستگاه های اجرایی تا حدودی موجب کاهش ترافیک درون شهری و روان سازی تردد شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، با توجه به نامه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان و به منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان از ساعت آموزشی از امروز شنبه هشتم بهمن ماه ساعت آغاز فعالیت مدارس در سطح استان از ساعت هشت و ۱۵ دقیقه خواهد بود.

شروع ساعات کاری ادارت و دستگاه های اجرایی در استان همدان همچنان ساعت ۹ صبح تا ۱۴ است.

سرهنگ فرخ جمالی اظهار داشت: روزهای گذشته به علت همزمانی بازگشایی مدارس، ادارات و فعالیت کسبه شاهد شکل گیری موجی از ترافیک از ساعت هشت و نیم تا ۹ صبح بودیم.

وی اضافه کرد: این رویه به همراه عجله و شتاب خانواده ها برای رساندن فرزندان به مدرسه سپس حضور در محل کار موجب بروز تصادفات خسارتی به ویژه در زیر گذرها و حواشی مدارس شده بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: با تغییر ساعات حضور دانش آموزان در مدارس، ترددها مدیریت شد به گونه ای که صبح امروز شاهد هیچگونه گره ترافیک در معابر درون شهری این شهرستان نبودیم.

سرهنگ جمالی گفت: آرامگاه بوعلی سینا یکی از پُرتردد ترین میدان های شهر همدان بوده که بیشترین میزان ترافیک را هنگام عصر به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان یکی از اعضای شورای ترافیک شهرستان همدان پیشنهاد اعمال محدودیت تردد به سمت این میدان پرترافیک در برخی از روزهای هفته را ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این پیشنهاد در مرحله نخست در برخی از ساعات روزهای هفته تردد خودروی شخصی از میدان جهاد به سمت میدان آرامگاه بوعلی سینا ممنوع می شود سپس در مراحل بعدی ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از بلوار مدنی و بلوار خواجه رشید به سمت این میدان اعمال می شود.

بر اساس اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش همدان و به منظور بهره‌مندی بهتر دانش‌آموزان ازامروز شنبه هشتم بهمن ماه ساعت آغاز فعالیت مدارس در سطح استان از ساعت ۸.۱۵ خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز