خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست سال‌جاری در استان ارائه شد؛

حدود 56 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی برای توانمندسازی بانوان خانه دار همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۴۳۱

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۲۵۳ زن خانه دار متقاضی یادگیری مهارت در این استان نیمه نخست سالجاری ۵۵ هزار و ۷۷۹ نفر ساعت آموزش مهارتی دریافت کردند.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران با بیان اینکه این دوره های آموزشی با هدف توانمند سازی بانوان و همچنین زمینه سازی برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برگزار می شود اظهار داشت: شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی پس از فراگیری حرفه و مهارت موردنظر می توانند با کمترین سرمایه نسبت به راه اندازی کسب و کار خانگی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در مراکز دولتی استان همدان و با هدف ایجاد اشتغال برای بانوان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: آرایش و پیرایش، بهداشتی و فناوری اطلاعات، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، طراحی و دوخت، بازار یاب بیمه، راهنمای طبیعت گردی، زعفران کار، متصدی کافی شاپ، پژوهشگر، برنامه ریز اقتصادی امور خانواده، خیاطی، میناکاری و کامپیوتر از رشته های آموزشی ارائه شده برای بانوان در مراکز دولتی و آزاد فنی و حرفه ای است.

مختاران اظهار داشت: توانمندسازی مهارتی و شغلی زنان و دستیابی آنان به شغل پایدار و درآمد نسبی، تحکیم بنیان های خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در محلات آسیب خیز را به دنبال دارد.

وی با اشاره به سیاست محوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای توجه به نقش زنان در توسعه کشور افزود: افراد جویای‌کار، آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانشجویان، دانش آموزان، زنان خانه دار و سرپرست خانوار، زندانیان، سربازان، معتادان بهبود یافته، بنگاه های کوچک اقتصادی، عشایر و روستاییان جامعه هدف آموزش های فنی و حرفه ای را شامل می شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز