خبرگزاری کار ایران

در دیدار مدیر کل امور مالیاتی استان با اعضای شورای اسلامی شهر همدان مطرح شد:

نهادینه کردن فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه / فرهنگ غلط فرار از مالیات در جامعه اصلاح شود

کد خبر : ۱۱۷۲۴۲

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر نهادینه کردن فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه تاکید کرد.

ایلنا: رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر نهادینه کردن فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه تاکید کرد.
به گزارش ایلنا، رضا میرزایی در دیدار مدیر کل امور مالیاتی استان به همراه معاون و مدیران این اداره با اعضای شورای اسلامی شهر همدان با بیان این مطلب افزود: پرداخت مالیات از وظایف افراد جامعه است که این موضوع باید در جامعه فرهنگ سازی شود.
میرزایی تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها در توسعه و تعالی شهر را بسیار مفید و مؤثر دانست و اظهار داشت: شورا و شهرداری آنچه را که در زمینه فرهنگ مالیات لازم است همکاری و تعامل را خواهد داشت.
وی اضافه کرد: نباید اجازه داد افراطگری در مطالبات مالیاتی صورت پذیرد چرا که باید شرایط اقتصادی همدان در دریافت مالیات لحاظ شود.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه شورا تنها مختص به شهرداری نیست، اضافه کرد: شورا تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی را وظیفه خود می‌داند و سعی در توسعه و پیشرفت شهر را دارد.
رضا میرزایی افزود: لازم است اداره امور مالیاتی استان تا حدی که قانون اجازه می‌دهد در زمینه تعامل با افراد و شرکت‌ها مساعدت داشته باشد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این دیدار نهادینه کردن فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه را ضروری دانست و گفت: متاسفانه فرار از مالیات برای افراد در جامعه هنر شده است و این فرهنگ غلطی است که باید با اطلاع رسانی و تبلیغات اصلاح شود.
محمد تبریزی اضافه کرد: توجه به ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای نهادینه کردنترویج فرهنگ مالیاتی و لمس تاثیرات درآمدهای مالیاتی در پیشرفت و توسعه کشور مردم را بیش از پیش برای پرداخت مالیات ترغیب می‌کند و مسوولان باید در این خصوص به مردم اطلاع رسانی کنند.
تبریزی با بیان اینکه بعضی از افراد آگاهی کافی از خوداظهاری ندارند، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان این آمادگی را دارد که موارد مالیاتی را در سیاستگذاریهای خود لحاظ کند.
وی اضافه کرد: ضروری است با تعامل و همکاری فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی را در همدان رونق بخشید.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای انجام امور حقوقی خود مشاور مالیاتی داشته باشند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: در زمینه فرهنگ مالیاتی نواقصی وجود دارد که باید این موارد رفع شود.
حسین قراباغی اضافه کرد: ترویج فرهنگ مالیات باید از روشهای مختلف بویژه رسانه‌ها و تبلیغات محیطی صورت پذیرد.
در ادامه مدیر کل امور مالیاتی استان همدان ضمن تبریک انتخاب شایسته اعضای دور چهارم شورای اسلامی شهر همدان گفت: وجود افراد باتجربه، متخصص و کارآمد در مجموعه شورا می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و آبادانی شهر داشته باشد.
محمد خلیفه اخذ مالیات را یکی از موثر‌ترین راهکارهای برقراری عدالت اجتماعی دانست و افزود: به همین دلیل باید فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه انجام شود.
خلیفه آگاهی افراد از چگونگی هزینه شدن مالیات‌های دریافتی توسط دولت و نیز اطلاع رسانی شفاف، درست و به موقع به مردم را در راستای توسعه، ترویج و گسترش فرهنگ مالیاتی امری اجتناب ناپذیر و ضروری دانست.
وی با بیان اینکه رویکرد ما رویکرد عدالت محوری است، اظهار داشت: تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی با اداره امور مالیاتی بسیار مهم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز