خبرگزاری کار ایران

کارگردان و نویسنده نمایش کیش کیش(خط خطی):

همدان میزبان با برنامه‌ای‌است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۳۱

شهر کهن همدان با برنامه ریزی دقیق و سازماندهی شده، جشنواره تئا‌تر کودک ونوجوان را برگزار می‌کند.

ایلنا: کارگردان و نویسنده نمایش کیش کیش(خط خطی) گفت: شهر کهن همدان با برنامه ریزی دقیق و سازماندهی شده، جشنواره تئا‌تر کودک ونوجوان را برگزار می‌کند.
به گزارش ایلنا، دانیل گل گفت: نمایش «خط خطی» بنا بر احساس وظیفه‌ای ساخته شد که عوامل نمایش نسبت به کودکان معلول در خود احساس می‌کنند. وی تشریح کرد: وقتی ۹ سال پیش برای نخستین بار با کودکان معلول ملاقات کردم، نمی‌دانستم که چطور باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنم بنابراین جلو رفتم و به یک تجربه موفق دست یافتم.
گل ادامه داد: وقتی گروه نمایش را اجرا می‌کند به سن مخاطب خود نگاه نمی‌کند و مهم نیست که چه مخاطبی رو به روی ما نشسته است، این نمایش هم برای کودک ساخته شده و هم برای بزرگسال قابل استفاده است.
این کارگردان و نویسنده تئا‌تر ایتالیایی تصریح کرد: در این نمایش از زبانی ساده استفاده شده و کلام کمتر در آن نقش دارد و به سادگی با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند.
گل تشریح کرد: این تئا‌تر ابتدا یک طرح بود که در مدارس اجرا می‌شد اما پس از مدتی با کسب عناوین مختلف به پیشنهاد برخی افراد به نمایش تبدیل شد و شش سال است که اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: مفاهیم این نمایش برگرفته از احساسات کودکان است و از وسایل کم در آن استفاده شده است.
کارگردان و نویسنده خط خطی اظهار کرد: این نمایش تئاتری نیست که واکنش خاصی در مخاطب خود ایجاد کند بلکه فکر و اندیشه او را درگیر می‌کند.
گل افزود: وقتی برای کودکان کار تولید می‌کنید تنها نباید به دنبال خنده کودک باشد بلکه تفکر و اندیشه هم بسیار مهم است.
وی درباره نوع طراحی صحنه نمایش خط خطی توضیح داد: تئاترهایی که پر از رگ و نور هستند کار را برای تصور کودک آسان‌تر می‌کنند منتهی کار ما با صحنه‌ای نه چندان شلوغ و ابزار کم خیلی سخت‌تر است.
دیگر نویسنده و طراح این کار نیز گفت: به دلیل تجربه بالایی که در کار با کودکان داریم می‌دانیم که هر قسمت از برنامه باید چه عکس العملی از سوی مخاطب نشان داده خواهد شد، در این اجرا نیز کودکان توانستند با نشان دادن عکس العمل‌های مناسب با کار ارتباط برقرار کنند.
الساندور توسوتی افزود: هدف تئا‌تر تنها خندیدن نیست و پرورش فکر و کمک به نیروی اندیشیدن آنان حائز اهمیت است و در کنار این مسائل نباید فراموش کرد که بچه‌ها دوست دارند که جدی هم گرفته شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز