خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس انجمن صلح هیروشیما از باغ موزه دفاع مقدس همدان

کد خبر : ۱۱۳۵۱۸

خانم شیزو کوسویا رئیس انجمن صلح هیروشیما و حمایت از جانبازان شیمیایی به همراه تعدادی از اعضای این انجمن از باغ موزه دفاع مقدس استان همدان بازدید کردند.

ایلنا: خانم شیزو کوسویا رئیس انجمن صلح هیروشیما و حمایت از جانبازان شیمیایی به همراه تعدادی از اعضای این انجمن از باغ موزه دفاع مقدس استان همدان بازدید کردند.
به گزارش ایلنا، انجمن صلح هیروشیما و حمایت از جانبازان شیمیایی که برای حضور در جشن دهمین سالگرد ارتباط مردمی بین مصدومین شیمیایی ایران با قربانیان بمباران هیروشیما به ایران سفر کرده‌اند، امروز با حضور در باغ موزه دفاع مقدس همدان از بخش‌های مختلف این مجموعه فرهنگی بازدید کردند.

گفتنی است: در این بازدید اعضای سازمان‌های غیردولتی موست از ژاپن و انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی از جمله؛ پروفسور «کوکی اینایی» رئیس انجمن پاتولوژیست‌های ژاپن و رئیس اسبق دانشگاه پزشکی هیروشیما، خانم و آقای کوندو، خانم نائوکو، آقای سویا پزشک متخصص، اعضای موزه صلح تهران حضور داشتند.

در ابتدای این بازدید سه ساعته مدیر باغ موزه دفاع مقدس استان همدان ضمن خیر مقدم به سفیران صلح هیروشیما در همدان اظهار داشت: استان همدان منشأ تحولات بزرگی در تاریخ ایران بوده است ضمن اینکه نقش و همراهی مردم همدان با بنیان گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و تحولات ایجاد شده در این موزه به نمایش گزارده شده است.

سرهنگ «خلیل الهی تبار» بیان داشت: به خاطر حضور پر شور مردم همدان در دوران ۸ سال جنگ بین عراق و ایران که از آن به دوران طلایی دفاع مقدس یاد می‌شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی استان همدان را دارالمجاهدین نام نهادند و اکنون باغ موزه دفاع مقدس همدان دریچه‌ای برای نمایش تمام ایثارگری‌های رزمندگان و شهدای اسلاماست.

در ادامه سردار «حمید حسام» به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای میهمانان اشاره کرد و افزود: بازدید از باغ موزه دفاع مقدس استان همدان نخستین برنامه و سپس بازدید از تپه تاریخی باستانی هگمتانه، دیدار با ۲۵ نفر از جانبازان شیمیایی شهر همدان، بازدید از مکان تفریحی تاریخی گنج نامه و بازدید از آبنمای موزیکال باغ موزه دفاع مقدس آخرین برنامه در نظر گرفته شده برای این گروه است.

سردار حسام با بیان اینکه هدف ورود این گروه به همدان رساندن صدای جانبازان شیمیایی به سراسر دنیا می‌باشد، اظهار داشت: استان همدان تعداد ۱۷ هزار جانباز را در دوران دفاع مقدس تقدیم نموده است که تعدادی از آن‌ها جانبازان شیمیایی هستند.

شایان ذکر است: این انجمن مردمی از ده سال پیش همه ساله در مراسم روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی در ایران شرکت کرده و در مراسم سالروز بمباران اتمی هیروشیما از جانبازان شیمیایی ایران برای حضور در مراسمی در هیروشیما دعوت می‌نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز