خبرگزاری کار ایران

میرزاد در شورای هماهنگی مواد مخدر استان تاکید کرد:

آگاه سازی جوانان از خطرات مصرف مواد مخدر باید در اولویت باشد/ مبارزه با مصرف مواد مخدر باید با استراتژی همه جانبه نگر اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۶۴۹

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر آگاه سازی جوانان و نوجوانان از خطرات مصرف مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید قبل از سال تحصیلی جدید دوره های آموزشی برای مدیران و کادر آموزشی مدارس و پس از آغاز سال نیز برای والدین و دانش آموزان در زمینه آگاه سازی از خطرات استفاده از مواد مخدر برگزار شود.

به گزارش ایلنا، عباس میرزاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: در مبارزه با مصرف مواد مخدر در استان باید استراتژی همه جانبه نگر اجرایی شود یعنی علاوه بر مقابله، به موضوعات پیشگیری، درمان، کاهش آسیب ها و توانمندسازی توجه شود.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در پیشگیری از اعتیاد، باید بدنبال آسیب زدایی از محلات آسیب پذیر بود، اظهار کرد: باید با کار کارشناسی و مطالعه دقیق به دنبال پاکسازی محلات آسیب پذیر از مواد مخدر و معضلات آن بود.

میرزاد تاکید کرد: تمامی دستگاه ها باید نقش خود را در پاکسازی چهره محلات آسیب پذیر استان به ویژه بندرعباس به درستی ایفا کنند تا بتوان شاهد کاهش معضلات اجتماعی در استان بود.

وی با بیان اینکه مسیر مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد طولانی خواهد بود، افزود: مقابله با معضلات مواد مخدر در جامعه قطعا فرایند کوتاه مدتی نخواهد داشت و در این مسیر باید با برنامه ریزی و همکاری تمامی دستگاه ها گام های محکم و استوار برداشت.

وی توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه ای استان را از اولویت های محلات آسیب پذیر دانست و گفت: باید همزمان با پاکسازی محلات آسیب پذیر از معضلات اجتماعی به دنبال مقاوم سازی سکونتگاه های غیر رسمی این محلات نیز بود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به ضرورت مقابله و پیشگیری از مصرف دخانیات به ویژه قلیان در سواحل بندرعباس، گفت: باید برای مقابله با مواد دخانی به ویژه قلیان در ساحل بندرعباس بر اساس برنامه کاهش و پاکسازی آن پیش رفت.

وی تصریح کرد: پاکسازی و مقابله با عرضه و مصرف قلیان در ساحل بندرعباس را نمی توان با طرح های چند روزه انجام داد بلکه باید برای رفع این معضل برنامه ریزی مدون و مستمر داشت که با پیگیری مداوم آنها را پیش برد.

میرزاد پیشگیری از اعتیاد را مهمترین راه مقابله با مصرف مواد مخدر دانست و عنوان کرد: در زمینه پیشگیری نقش خانواده ها و نهاد های آموزشی و تربیتی با توجه به اصل مقدم بودن پیشگیری در خصوص مبارزه با مواد مخدر مهم و ضروری است.

وی تاکید کرد: باید با اقدامات فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و ارشادی طوری برنامه‌ریزی کرد که مانع از گرایش افراد به مصرف مواد مخدر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز