خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان؛

اقتصاد تعاونی مبتنی بر اقتصاد مردمی است و باعث کاهش رانت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۰۰۴

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت : اقتصاد تعاونی، مبتنی بر اقتصاد مردمی است و باعث کاهش رانت و جلوگیری از تجمع ثروت در دست افراد ، توزیع عادلانه ثروت و افزایش توان گروه‌های متوسط و ضعیف می شود.

به گزارش ایلنا، سلیمی در نشستی به مناسبت هفته تعاون در رابطه با مهمترین ویژگی  اقتصاد تعاونی اظهار داشت : ایجاد بنگاه‌های کوچک با اهداف اشتغال و افزایش بهره‌وری بدلیل مشارکت همه ذینفعان از مهمترین اهداف اقتصاد تعاونی به شمار می روند . 

وی در رابطه با تعداد تعاونی های فعال در استان بیان داشت : در هرمزگان  ٣ هزار و ٧ تعاونی فعال با عضویت یک میلیون و صد و یک هزار و ٣٧٦ نفر وجود دارد که برای ٦٩ هزار و ٤٩٢ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است .

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در رابطه با شاخص ترین عملکرد تعاونی‌ها عنوان کرد : بیش از ٨٠ درصد آبزیان استان توسط اتحادیه تعاونی های صیادی ، صید می‌شوند ، این تعاونی‌ها شامل ٨٤ شرکت تعاونی با عضویت بیش از ١٨ هزار نفر، همچنین  با در اختیار داشتن ٤ هزار و ٥٠٠ شناور صیادی کوچک و بزرگ ، توانسته اشتغال مستقیم بیش از ٢٨ هزار نفر بر عهده بگیرد .

سلیمی ادامه داد : در راستای کمک به توسعه صادرات غیر نفتی و افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی ، حمل و نقل کلیه کالا های صادراتی و وارداتی از بنادر استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بلعکس توسط بخش تعاون به وسیله بیش از ٥٠٠ فروند شناور صورت می گیرد. همچنین ١٠٠ درصد حمل و نقل دریایی مسافر و بار از آب های سرزمینی به قشم، هرمز و سایر جزایر خلیج فارس توسط  این بخش صورت می گیرد.

وی  ادامه داد : تولید ٨٠ درصد گوشت مرغ استان توسط اتحادیه مرغداران ، توزیع ٧٠ درصد مواد سوختی مورد نیاز استان توسط شرکت تعاونی نفت کش داران ، تحویل 26 هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی ها انجام شده است .

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان  در خصوص برنامه ها و اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی نیز گفت: تشکیل تعاونی های تامین نیاز تولیدکنندگان(باغداران ،شیلات ،آبزیان، دام وطیور)، تشکیل تعاونی‌های نوع جدید مانند"دانش بنیان، توسعه روستایی و تعاونی‌توسعه عمران شهرستان‌ها "، افزایش صادرات غیر نفتی تعاونی‌هاو ثبت ٣٥ طرح به میزان ٣٦٩میلیارد ریال تسهیلات با اشتغال ٣٩١ نفر در سامانه بهین یاب  از جمله اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز