خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد:

کیفی‌سازی تعاونی‌ها در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از کیفی‌سازی تعاونی‌ها در گیلان خبر داد و بیان کرد: کارگروه ترویج تعاون برای نخستین بار در کشور در گیلان تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمود ایزددوست ظهر امروز در جلسه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه کانون کارآفرینی استان تاسیس شده است، بیان کرد: آیین‌نامه ساماندهی خدمات خانگی در قالب پیشنهاد ملی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گیلان تدوین شده است.

وی کاهش حوادث ناشی از کار را از دستاوردهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خواند و گفت: افزایش آرای سازشی، تنظیم روابط کار و نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مربوط به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به رشد 62 درصدی اشتغال دوباره مقرری بگیران بیمه بیکاری در گیلان اشاره کرد و افزود: اجرای دقیق مهم‌ترین وظایف مرتبط با فرآیندهای تعاون از جمله اقدام‌های انجام شده در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان، خاطرنشان کرد: سال 93 نرخ بیکاری گیلان 13.2 درصد بود و این نرخ در سال 94 به 11 درصد رسید و شاهد کاهش 2.2 درصدی نرخ بیکاری در استان هستیم.

ایزددوست با اشاره به توزیع بخش عمده سبد کالا توسط اتحادیه‌های کارکنان دولت و فرهنگیان، اذعان داشت: تفاهمنامه همکاری بین اداره کل و اتاق تعاون به منظور تفویض بخشی از وظایف اداره کل مذکور در راستای کاهش تصدی‌گری دولت منعقد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از کیفی‌سازی تعاونی‌ها در گیلان خبر داد و بیان کرد: کارگروه ترویج تعاون برای نخستین بار در کشور در گیلان تشکیل شده است.

وی به اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بالادستی و اسناد توسعه‌ای در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد و گفت: گیلان رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار در کشور را کسب کرده است.

ایزددوست با بیان اینکه احداث مکان‌های ورزشی از اقدام‌های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان است، گفت: برگزاری مسابقه‌های ورزشی و اعزام تیم به مسابقات کشوری از جمله اقدام‌های انجام شده است.

کد خبر : ۴۰۳۲۹۸