خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد؛

آمادگی واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های مصوب در منطقه

کد خبر : ۱۹۲۱۷۹

افق‌های جدیدی از سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در شرف تکوین است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی معدنی و فلزی خلیج فارس از آمادگی واگذاری زمین به سرمایه گذاران برای طرح‌های مصوب شده در منطقه خبر داد و گفت: حدود ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال ۹۲ در منطقه جذب شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مسعود هندیان با بیان اینکه تاکنون ۸.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس جذب شده است، افزود: افق‌های جدیدی از سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در شرف تکوین است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری جذب شده سال ۹۲ در زمینه‌های فولاد، گندله سازی، آب شیرین کن، صنایع پایین دستی، حلال‌های نفتی، قیر و… صورت پذیرفت که در قالب عقد قرارداد، تفاهمنامه، واگذاری زمین و مشارکت در همکاری‌های دوجانبه عینیت می‌یابد.

هندیان از رشد تقاضای شاخص سرمایه گذاری در منطقه ویژه خبر داد و افزود: تحقق اهداف میان مدت، افزایش سطح اراضی از ۲ هزار به ۵ هزار هکتار و ۸.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری موجب شده تا این منطقه در کانون توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سال ۹۳ را به گونه‌ای تدوین می‌کنیم تا پاسخگوی تقاضای سرمایه گذاران باشیم، تصریح کرد: هم اکنون با الحاق۲۵۰۰هکتار زمین در قالب سایت توسعه، این مجموعه آمادگی لازم برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران برای طرحهای مصوب شده در منطقه را دارد.

هندیان با بیان اینکه اولویت‌های سرمایه گذاری در منطقه برای سرمایه گذاران انطباق طرح‌ها با الزامات زیست محیطی، توجیهات اقتصادی طرح‌ها و آورده مالی است، افزود: منطقه ویژه همواره کوشیده با گسترش فضای سبز بالا‌تر از استاندارد جهانی مسیر صنعت سبز را با قوت وشدت دنبال کند.

وی با شمردن شاخص‌های کمی این مجموعه از جمله زیرساخت‌ها گفت: اسکله اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد معدنی و فلزی با ظرفیت ۶ میلیون تن، آب شیرین کن‌ها با ۳۵۸۰۰ متر مکعب، سیستم مکانیزه تخلیه واگن، آماده سازی سایت توسعه، استاندارد سازی الگوهای زیست محیطی، تمدید گواهینامه‌های ایزو از موسسات بین المللی در پنج سال اخیر، آموزش نیروی انسانی کارآمد و موفقیت شرکتهای مستقر در کسب بازارهای هدف موجب شده تا صاحبان سرمایه و صنعت در دو بعد نسبت به افزایش سطح سرمایه گذاری در این منطقه اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز