خبرگزاری کار ایران

با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال؛

شبکه برق روستای برکه خلف قشم نوسازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۹۶

نوسازی شبکه برق روستای برکه خلف جزیره قشم با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال همزمان با برق رسانی به ۱۲ روستای دیگر استان هرمزگان با اعتباری افزون بر ۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مشاور مدیرعامل شرکت توانیر و مجری طرح برق رسانی روستایی کشور در آئین افتتاح شبکه برق رسانی به روستای برکه خلف قشم گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی استان هرمزگان و جزیره قشم، بهترین سازه‌ها در نوسازی شبکه برق رسانی در روستای برکه خلف استفاده شده است.

به گزارش ایلنا، ولی الدین مصلحتی شربیانی افزود: با تعویض سیم برق به کابل، نصب ترانس‌های جدید و عملیات نوسازی شبکه برق در ۱۳ روستای استان هرمزگان، مشکل قطع و نوسانات برق در این روستا‌ها به حداقل می‌رسد.

وی همچنین از آمادگی شرکت توانیر و برق استان هرمزگان برای عملیات برق رسانی به نقاط فاقد برق روستایی در این استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هزمزگان نیز در این مراسم از صنعت برق بعنوان صنعت گسترده و پیشرو در تحولات کلان اقتصادی و اساسی‌ترین نیاز کشور نام برد.

عبدالحاصب ارجمند گفت: پروژه برق رسانی به ۱۳ روستای استان هرمزگان از جمله روستای برکه خلف قشم با احداث۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۲۹ دستگاه پست هوایی و بیش از ۱۴ میلیارد ریال اعتبار، شرایط استفاده از روشنایی با کمترین نوسانات را برای ۲۹۱ خانوار روستایی این استان فراهم کرده است.

وی افزود: سهم اعتبار پروژه برق رسانی به روستای برکه خلف قشم در این عملیات اجرایی با ۲۵۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و ۱۲۰۰ متر شبکه ۲۰ کیلو ولت و نصب سه دستگاه ترانس بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هزمزگان، با افتتاح این پروژه مهم برق رسانی، ۸۰ خانوار روستای برکه خلف قشم نیز در کنار خانوارهای ۱۲ روستای دیگر این استان از امکانات بهینه روشنایی و کاهش قطع برق و نوسانات برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به خدمات شرکت توزیع برق استان هرمزگان، از عملیات برق رسانی به یکهزار و ۶۳۰ روستای هرمزگان طی چند سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد مشترکان شرکت توزیع برق هرمزگان در روستا‌ها زندگی می‌کنند و عملیات برق رسانی به روستا‌ها نیز با استفاده از بهترین سازه‌ها انجام می‌شود.

امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این مراسم از نوسازی شبکه برق در روستای برکه خلف به عنوان یک اقدام مهم که نیازمند شکرگذاری است نام برد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی افزود: توسعه علم در عصر حاضر اساس همه پیشرفت‌ها محسوب می‌شود و برق به عنوان زیر ساخت اساسی تحولات کلان اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به وضعیت برق قشم در سال ۱۳۷۵ که هر دو ساعت روشنایی با دو ساعت خاموشی همراه بود اظهار داشت: امروز همه روستاهای جزیره قشم با تلاش متخصصان شرکت توزیع برق استان و مدیریت شایسته توزیع برق شهرستان قشم از نعمت روشنایی شبانه روزی برخوردارند.

به گفته امام جمعه اهل سنت قشم با آنکه آب به عنوان الفبای آبادانی از درجه اعتبار بالایی برخوردار است اما همین آب نیز به واسطه تولید برق به جریان می‌افتد و این نشان از اهمیت جایگاه برق دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز