خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صدا و سیمای خلیج فارس تشریح کرد:

برنامه‌های محرم شبکه استانی صدا و سیمای خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۹۱

ویژه برنامه ترکیبی نمایشی عشق و عطش صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در قالب ویژه برنامه روتین ۹۰دقیقه ای تا پایان روز سیزدهم محرم به مساله قیام امام حسین(ع) می پردازد و با توجه به اقتضائات استانی گزارش هایی از مناطق اهل سنت که ارادت خاصی به اهل بیت(ع) و عزاداری برای امام حسین(ع) دارند تهیه و پخش می کند.

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ویژه برنامه‌هایی به این مناسبت در صدا و سیمای مرکز خلیج فارس تهیه و تولید شده است.

به گزارش ایلنا، وحیدکمالی مدیرکل صداوسیمای خلیج فارس بابیان این مطلب گفت: رسانه ملی در راستای گسترش فرهنگ حسینی و عاشورایی و معرفی قیام حسینی و نقش عاشورا در تحکیم جامعه برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه اولین ویژه برنامه تولید شده از اول محرم روی آنتن می‌رود، تصریح کرد، برنامه شوبندر که هر شب از سیمای مرکز خلیج فارس پخش می‌شود، به مدت ۱۳ روز ویژه برنامه‌ای به همین مناسبت تدارک دیده است که درسیزده قسمت ۵۰دقیقه‌ای به تهیه کنندگی ایرانپرست به موضوع محرم وپخش عزاداری محلی به صورت زنده خواهد پرداخت.

کمالی افزود: دعوت از هیات‌های مذهبی وحضور در برنامه زنده از دیگر آیتم‌های شو بندر در ایان دهه محرم است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، اعزام گروه پرتابل به منبرهای بندرعباس وشهرستان‌های استان، پخش عزاداری سال‌های گذشته که از ایام محرم ضبط شده، پخش زنده مراسم تاسوعا وعاشورا و شام غریبان از شهرستان حاجی آباد، پخش سریال پری رخ و پخش سکانس‌هایی از سریال مختارنامه را ازدیگر برنامه‌های سیمای خلیج فارس درایام محرم عنوان کرد.

مدیرکل صداوسیمای خلیج فارس با اشاره به اینکه صدای خلیج فارس نیزبرای ایام محرم امسال برنامه‌های متنوعی در نظرگرفته است، افزود: ویژه برنامه ترکیبی نمایشی عشق و عطش در قالب ویژه برنامه روتین ۹۰دقیقه‌ای تا پایان روز سیزدهم محرم به مساله قیام امام حسین(ع) می‌پردازد و با توجه به اقتضائات استانی گزارش‌هایی از مناطق اهل سنت که ارادت خاصی به اهل بیت(ع) و عزاداری برای امام حسین(ع) دارند تهیه و پخش می‌کند.

وی افزود: معرفی هیات‌های مذهبی، بررسی نامگذاری شب‌های ماه محرم توسط کار‌شناسان مذهبی، گزارش از شهرستانهای استان، پرداختن به مقوله امر به معروف و نهی از منکر، معرفی زنان نمونه در واقعه کربلا و ارتباط تلفنی با کربلای معلی از بخش‌های این برنامه است.

همچنین ویژه برنامه نغمه‌های عاشوراییدر۱۳قسمت ۲۵دقیقه‌ای درایام محرم از دیگر برنامه رادیوخلیج فارس است که به معرفی پیرغلامان استان ونحوه عزاداری هیات‌های عزاداری استان می‌پردازد.

وی تصریح کرد: پخش نمایش رادیویی تاوان درسیزده قسمت ۳۰دقیقه‌ای به مدت ۱۳شب درماه محرم، پخش برنامه راه ولایت، مشاعره عاشورایی، پخش برنامه راه رستگاری از ۲۵ذی الحجه تا۱۷محرم و نیز پخش برنامه خط عاشقی با موضوع رزمندگان - دفاع مقدس و محرم به تعداد۲۰برنامه ۵دقیقه‌ای ویژه بر نامه مخصوص صبح تاسوعا و عاشورا که شامل مداحی و گزارش از عزاداری‌های مردم استان به مدت ۱۲۰دقیقه باموضوع روزعاشورا و نمازظهر عاشورا از اهم برنامه‌های رادیوخلیج فارس هستند که درایام ماه محرم برروی آنتن می‌روند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز