خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان؛

باید شور و عشق عزاداری امام حسین(ع) را به شعور، آگاهی و بصیرت‌دهی تبدیل کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۳۷

باید شور و عشق عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر را به شعور، آگاهی و بصیرت‌دهی تبدیل کنیم تا بتوانیم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، جوانان عزیز کشورمان را ازاینگونه تهاجمات مصون بداریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان گفت: باید شور و عشق عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر را به شعور، آگاهی و بصیرت دهی تبدیل کنیم تا بتوانیم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، جوانان عزیز کشورمان را از اینگونه تهاجمات مصون بداریم.

«سرهنگ پاسدار باقر فرهنگ»، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان، ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم با اشاره به اینکه فلسفه عاشورا، قیام عاشورا و فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر در عزاداری‌های ماه محرم باید در جامعه و نسل جوان نهادینه شود، گفت: متاسفانه بی‌دقتی بعضی ازهیئت‌های مذهبی با وارد کردن بدعت‌های جدید، موجب وارد شدن آسیب‌های جدی به جامعه شده و شادی دشمنان را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی باید از ورود خرافات و بدعت‌های جدید در مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) جلوگیری کنند، گفت: همانطور که امام فلسفه عاشورا را درجامعه نهادینه کرد، ۸ سال دفاع مقدس نیز برگرفته از قیام عاشورا است.

فرهنگ با اشاره به فرمایشات امام خمینی که محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: باید این فرهنگ را به طور خاص در جامعه و هیئت‌های مذهبی در مقابل بدعت‌ها و خرافات که هدف دشمنان است حفظ کنیم.

وی برهم زدن وحدت مسلمین را از اهداف دشمنان دانست و گفت: با توجه به اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در جبهه مسلمین هستند، لذا باید با حفظ وحدت مسلمین را از این خطر مصون نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه چون دشمنان به صورت پیچیده قصد برهم زدن اعتقاد مسلمین را دارند باید وحدت جبهه مسلمین در داخل و خارج از کشور، در دستور کار قراردهیم، گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی هرگونه دامن زدن به اختلافات موجب ایجاد تفرقه می‌شود باید تک تک ما خصوصا خطبا، علما، روحانیون و مداحان به صورت خاص در ایام عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم و صفر مراقب باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان با تاکید براینکه هیئت‌های مذهبی باید بخش عمده مجالس عزاداری امام حسین(ع) را به بصیرت افزایی اختصاص دهند و از اصل عزاداری غفلت نکنند. گفت: باید شور و عشق عزاداری امام حسین(ع) در ایام محروم و صفر را به شعور، آگاهی و بصیرت دهی تبدیل کنیم تا بتوانیم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن جوانان عزیز کشورمان را ازاینگونه تهاجمات مصون بداریم.

وی به برگزاری جلسات مختلف درخصوص روشنگری و توجیه‌ها در ارتباط با عزاداری امام حسین(ع) توسط مسئولین شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت: امیدواریم هدف اصلی در مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در شهرستان کاشان را بخوبی رقم بزنیم.

وی با تاکید براینکه توصیه‌های مقام معظم رهبری در عزاداری‌های ماه محرم و صفر باید مورد توجه قرار گیرد، خطاب به هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان تاکید کرد: مبادا خدای ناکرده در مراسم عزاداری امام حسین(ع) مقابل منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم که دشمنان بهره برداری سوء از عزاداری ما داشته باشند؟

وی تصریح کرد: عدم رعایت منویات رهبری در عزاداری‌ها ماه محرم و صفر موجب ضربه زدن به مسائل اعتقادی و بنیادی مسلمین می‌شود.

فرهنگ از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) با هماهنگی پایگاه‌های مقاومت بسیح شهرستان کاشان در این ناحیه با برگزاری مدیحه سرایی و سخنرانی در دهه اول محرم خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم برگزاری مراسم سوگواری عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) را به صورت شایسته و درشان مردم شهید پرور و دارالمومنین کاشان برگزار کنیم.

فرهنگ محور سخنرانی در ایام ماه محرم در ناخیه مقاومت بسیح شهرستان کاشان را عزاداری واقعی، بدور از بدعت‌ها، بیان روشنگری و نیازمندی‌های روز عنوان کرد و گفت: آگاه سازی مردم پیرامون جنایات تکفیری‌ها و داعش که با شعار اسلام در مقابل اسلام ناب وارد این عرصه شده‌اند مهم‌ترین وظیفه ما در عزاداری‌ها ماه محرم و صفر در سال جاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز