خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس تاکید کرد:

ضرورت امنیت و نظم در هیئت‌های عزاداری سید الشهدا(ع)

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۰۴۴

رعایت نظم و ایجاد امنیت در هیئت‌ها امری ضروری است و در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم‌های ماه محرم بسیار مؤثر است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس گفت: رعایت نظم و ایجاد امنیت در هیئت‌ها امری ضروری است و در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم‌های ماه محرم بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مظفر مختاری، ظهر امروز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) با حضور روسای هیئت مذهبی و شورای هیئت مذهبی استان و ۱۳۰ نفر از روسا و مسئولان استان اظهار داشت: در ماه محرم که عشق و علاقه به سیدالشهدا(ع)، اسلام، قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) به اوج خود می‌رسد، باید در ایجاد علاقه جوانان و بصیرت افزایی آن‌ها در حوزه تربیت دینی بکوشیم تا بتوانیم بخشی از آسیب‌ها و دغدغه‌ها را از بین ببریم.

وی بابیان این مطلب که از هیئت‌های مذهبی انتظار داریم، به ساعات تعیین‌شده برای شروع و خاتمه مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و توصیه‌های ارائه‌شده برای تأمین آسایش و امنیت عمومی موردنیاز اقشار مختلف مردم بیش از گذشته توجه کنند تصریح کرد: رعایت نظم در هیئت‌ها امری ضروری است و در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم‌های ماه محرم بسیار مؤثر است.

مختاری با تأکید به مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر و اشاره به سخنرانی قبل از شروع حرکت هیئت‌ها اذعان داشت: باید در عزاداری‌ها امربه‌معروف شود و مراقب بود تا منکری اتفاق نیفتد زیرا مهم است که یک هیئت جوانانش را حسینی بار بیاورد و جوانانش را در هیئت‌های عزاداری تربیت کند.

وی بابیان اینکه حضور روحانی در هیئت‌ها الزامی است، افزود: باید دل‌های این جوانان را برای نصایح و اهداف سودمند قیام عاشورا مهیا ساخت.

رییس شورای هیت‌های مذهبی استان فارس با اشاره به ۱۲ آبان ماه، روز تاسوعا و برگزاری این مراسم در حرم حضرت شاه‌چراغ(ع) عنوان کرد: در روز تاسوعا هیئت‌های مذهبی از ۴ مسیر در سطح شهر خود را به حرم شاه‌چراغ می‌رسانند.

مختاری اضافه کرد: محلی را در پایانه کار اندیش برای تهیه ملزومات هیئت‌ها در محرم اختصاص داده‌ایم که افراد با معرفی نام هیئت خود می‌توانند از فروشگاه محرم استفاده کنند.

در ادامه این جلسه رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی فارس گفت: نقش مردم و همراهی هیئت‌های مذهبی در برقراری امنیت پایدار در جامعه بی‌بدیل است و افزایش امنیت جامعه درگرو تعامل هیئت‌های مذهبی با پلیس است.

سرهنگ ذوالقدر بابیان این مطلب که ما فعالیت خود را از ابتدای محرم آغاز می‌کنیم، ادامه داد: در تلاش هستیم تا با برقراری نظم و امنیت در مسائل امنیتی و ترافیکی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به‌خوبی برگزار شود.

در ادامه نیز نماینده ولی‌فقیه در کهکیلویه و بویراحمد بیان کرد: عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین(ع) یکی از روش‌های شناخت مؤمنان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید شرف‌الدین ملک حسینی افزود: اگر شیعیان در تمام دوران نقش مهمی در تاریخ ایفا کرده‌اند مرهون عشقی است که به ائمه اطهار(ع) و امام حسین(ع) داشته‌اند.

وی تصریح کرد: عشق به چنین امام بزرگواری هویت و وجود انسان‌ها را دگرگون کرده و اندیشه و تفکر آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مظفر مختاری ضمن تشکر از حضور حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ملک حسینی و حضور نیروی انتظامی در این جلسه گفت: امید است که با همکاری مسئولان مربوطه مراسم ایام محرم با امنیت هر چه بیشتر برگزار شود و هدف قیام عاشورا که برپایی نماز و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر است را فراموش نکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز