خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر هرمزگان:

مکان مناسبی برای خانه کارگر هرمزگان و اسکانی برای بازنشستگان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۱۴۳

جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات خانه کارگر با حضور حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در خانه کارگر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، اسماعیل حاجی زاده دبیر خانه کارگر استان هرمزگان، در این جلسه مطرح کرد: از عمده مشکلات خانه کارگر، نبود ساختمان و مکان مناسب برای خانه کارگر و همچنین اسکان برای بازنشستگان است که متاسفانه به این موضوع به خوبی توجه نشده است. اوضاع خانه کارگر هرمزگان نسبت به همه استان ها و حتی نسبت به شهرهای کوچک نیز بدتر است.

وی افزود: مشکل دیگر کارگران درمان آنهاست، حداقل هفته ای سه یا چهار مورد کارگر جهت درمان به شهرهای دیگر سفر می‌کنند و آن طور که باید و شاید مدیریت درمان صورت نمی گیرد و مانند استان های دیگر به کارگران و بازنشستگان رسیدگی نمی شود.

دبیر خانه کارگر استان هرمزگان با بیان اینکه ۳۵ هزار نفر عضو خانه کارگر هستند و خدماتی مانند تدریس مجازی و رایگان، توزیع اقلام غذایی و بهداشتی و وجود هتل و مهمانپذیر در اکثر نقاط کشور از دیگر خدمات به اعضا است، ادامه داد: امید است که بتوانیم حداقل تا چهار ماه آینده مکانی آماده کنیم که در آن کلاس های آموزشی، مهمانسرا و مکانی جهت ساماندهی کارگران فصلی و کودکان کار راه اندازی کنیم. به زودی نمایندگی خانه کارگر در چند شهر استان جهت خدمات به کارگران راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه صدای کارگران استان به جایی نمی رسد، اضافه کرد: هرمزگان در فقر به سر می‌برد، ۷۵۳۴ نفر بازنشسته در استان هرمزگان وجود دارد که ۱۶ هزار نفر در بندرعباس و ۸ هزار نفر در قشم و کیش هستند که جمعا ۲۴ هزارنفر در این مجموعه هستند که خدمات رسانی به آنها مشکل است. اکثر کانون های زیرمجموعه استان از قبیل پارسیان، حاجی آباد و رودان در حال تعطیل شدن هستند که علت آن نداشتن مکان است.

دو مشکل اساسی ما درمان و مکان است

حاجی زاده همچنین گفت: دو مشکل اساسی ما درمان و مکان است. متاسفانه در بین راه بشاگرد تا بندرعباس یک درمانگاه وجود ندارد که اگر حال مریضی در بین راه وخیم شد به درمانگاه تامین اجتماعی مراجعه کند. یک بازنشسته در بیمارستان باید معطلی های زیادی را متحمل شود، سخن ما این است که حداقل روزانه ۳۰ نوبت را به بازنشسته ها اختصاص دهند.

وی گفت: سازمان تامین مرکز حمایت نمی‌کند که اگر این روند ادامه یابد همه زیرمجموعه های کانون استان تعطیل می‌شوند. قصد داشتیم که بیمه اکمل را که مکمل بیمه تکمیلی است، برای بازنشستگان انجام دهیم اما سازمان تامین اجتماعی این امکان را از ما سلب کرد و نتیجه ای حاصل نشد و این در صورتی است که اگر بیمه اکمل لحاظ شود، دردسر تامین اجتماعی کمتر می‌شود.

حاجی زاده افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد، مشکل مالی دولت است، ما باید بتوانیم منابع مالی را برای بازنشستگان فراهم کنیم، اگر یک ریال هزینه می‌کنیم باید بدانیم که آیا سود دارد یا خیر.

اعتمادی که در مرکز نسبت به بندرعباس از بین رفته باید احیا شود

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با نگاهی به عملکرد خانه کارگر اظهار کرد: خانه کارگر به عنوان مادر تشکلات کارگری ایران بعد از انقلاب محسوب می‌شود به همین دلیل تعهداتی را نسبت به همه تشکلات در خود احساس می‌کند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این خصوص، تصریح کرد: اکنون نیز همان نگاه دیرینه بر خانه کارگر بندرعباس مستولی است، باید خروجی عملکرد قانع‌کننده صورت گیرد تا امتیاز کسب شود و همچنین باید اطمینان در مرکز برای دادن امتیاز به وجود آید تا خدمات ارائه شود. اعتمادی که در مرکز نسبت به بندرعباس درگذشته از بین رفته نیز باید با حضور اسماعیل حاجی زاده احیا شود.

جامعه کارگری نیاز به وحدت و انسجام دارد

وی افزود: جامعه کارگری نیاز به وحدت و انسجام دارد، هر آنچه که عضو کانون شوراها و انجمن صنفی است از اعضای تشکیلات کارگری نیز بشود که این کثرت عضو سبب اعتماد سازی در مرکز برای کسب امتیاز بیشتر می شود.

صادقی با بیان به اینکه ما حمایت کننده هستیم و هدایت را به عهده خودشان می‌گذاریم، ابراز کرد: اگر کار به سمت درستی هدایت شود ما حمایت خود را برجسته تر می‌کنیم.

وی در خصوص برنامه های خانه کارگر عنوان کرد: اولین برنامه خانه کارگر ایجاد وحدت در درون تشکلات خانه کارگر است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در رابطه با کانون بازنشستگان گفت: در کانون بازنشستگان، عدالت در توزیع منابع در جهت یک توسعه متوازن را مشاهده نمی کنیم که دلایل آن بسته به میزان بازنشستگان و مستمری بگیران هر شهر است.

وی افزود: برای رسیدن به این عدالت باید اساسنامه کانون ها تغییر کند و طرحی ارائه شود که با توجه به این طرح اجازه ندهند که برای ۲۰۰ نفر کانون تشکیل شود.

 اساس بیمه تکمیلی را قبول نداریم

صادقی در خصوص بیمه تکمیلی عنوان کرد: اساس بیمه تکمیلی را قبول نداریم، ناکارآمدی و نارضایتی که از درمان تامین اجتماعی شروع شده هرروز در حال اوج گرفتن است و درمان تامین اجتماعی دوره ناکارآمدی را سپری می‌کند.

وی با بیان اینکه رهاترین و بی کفایت ترین بخش سازمان تامین اجتماعی بخش درمان آن است، بیان کرد: ما هر اندازه که در حوزه بیمه شاهد یک هماهنگی موثر هستیم متاسفانه در حوزه درمان شاهد یک گسست فکری و مدیریتی هستیم که دلیل آن بیمه تکمیلی است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خاطرنشان کرد: باید سازمان تأمین اجتماعی را ملزم به این کنیم که صفر تا صد، درمان رایگان دهد.

وی افزود: ما باید یک ساز و کار نوینی را تحت عنوان کنسرسیوم و شرکت بیمه گذاری جدید ارائه کنیم و با سهامدار کردن کانون های بازنشستگی، محوریت آن را به سازمان تامین اجتماعی دهیم، یک سازمان بیمه گر در قالب یک شرکت بیمه گذار مهیا کنیم و دامنه آن را گسترش دهیم. با رسوب این پول می‌توان حتی هتلینگ بیمارستان‌ها را به رتبه یک رساند.

صادقی خاطرنشان کرد: اکثریت جمعیت سالمندان، جمعیت کارگری است، باید ساز و کاری جدید برای آنها طراحی شود و این تنها درمان آن نیست، مولفه های مختلفی را باید در این بخش مدنظر قرار دهیم، همچنین مراکزی برای نگهداری سالمندان و ساز و کاری برای درمانشان نیز راه اندازی شود.

وی در پایان متذکر شد: بانک رفاه اموال کارگران است درصورت واگذاری آن به بورس، تعارض بین کارگران شاغل و بازنشسته با مجلس و دولت کلید خواهد خورد و سرآغازی بحرانی در روابط این قشر با مجلس و دولت سیزدهم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز