خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌ کمیته امداد برای تحقق امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۶۸۴

یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور وجود دارد که باید اینجامعه درمان شده و به سمت جامعه پاک کشور هدایت شوند.

ایلنا: وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با کمیته امداد امام خمینی(ره) در سه حوزه پیشگیری، درمان و صیانت از بهبودیافتگان می‌توانیم همکاری خوبی داشته و از ظرفیت‌های این نهاد برای تحقق اجتماعی‌کردن مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، " عبدالرضا رحمانی‌فضلی " در نشست مشترکی که در محل ستاد برگزار شد، گفت: کمیته امداد به برکت نفس قدسی حضرت امام خمینی(ره) بنیان نهاده شد و اکنون مجموعه‌ای از مخلص‌ترین و با ارزش‌ترین نیروهای کشور در رسیدگی به امور محرومین در آنجا مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: قدر کمیته امداد را باید دانست، این نهاد مقدس در سطوح مختلف مدیریتی موجب جلب صد در صدی اعتماد مردم شده است.

دبیرکل ستاد گفت: اگر مواد ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری در کنار سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر به معنای واقعی کلمه اجرایی شود، بدون شک عدم تعادل، عدم توازن، فقر، اعتیاد و نابرابری در کشور حل خواهد شد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صحیح، بهره‌مندی از توانمندی‌ها و امکانات و حضور قوی مردم می‌توان در عرصه مبارزه با مواد مخدر به موفقیت دست یافت گفت: کمیته امداد یک نهاد عملیاتی است که تاکنون اقدامات و تجارب خوبی را در حوزه‌های مختلف انجام داده و کسب کرده است، لذا انتظار ما این است که این نهاد، تجارب و سوابقی را که در حوزه‌های مختلف درک کرده، در حوزه اعتیاد و مبارزه با آن به آزمایش بگذارد.

وی افزود: ستاد ۴ حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و صیانت از بهبودیافتگان را در دستور کار خود دارد و به نظر می‌رسد که با کمیته امداد در سه حوزه آخر بتوانیم همکاری خوبی داشته و از ظرفیت‌های این نهاد برای تحقق اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم.

دبیرکل ستاد گفت: مسئله مبارزه با اعتیاد اگر با رویکرد اجتماعی کردن و مشارکت حداکثری مردم انجام نشود، موفقیتی در پی نخواهد داشت، ضمن اینکه تاکنون ۳۷۰۰ از نیروهای مقابله‌ای کشور در راه مبارزه شهید شده‌اند ولی مشکل همچنان باقی می‌باشد، لذا مشکل اعتیاد تنها با حضور قوی مردم حل شدنی است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به جمعیت آماری معتادان بیان داشت: یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور وجود دارد که باید اینجامعه درمان شده و به سمت جامعه پاک کشور هدایت شوند.

وی ادامه داد: ستاد، بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری و وزارت تعاون می‌توانند مستقلاً صندوق اشتغال برای بهبودیافتگان ایجاد کنند تا گامی در جهت هموار کردن مشکلات آنان برداشته شود، همچنین باید تفاهمنامه این ستاد با کمیته امداد امام خمینی علاوه بر بحثپیشگیری در مباحثاشتغال و درمان معتادان نیز گسترده‌تر شود.

رحمانی‌فضلی افزود: از طرح‌های عملیاتی قابل اجرا در این حوزه استقبال می‌کنیم چرا که باید به فرموده مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به ظرفیت‌ها توجه و از توانمندی‌ها استفاده کرد.

وی در پایان تصریح کرد: کمیته امداد با توجه به ظرفیت‌های موجود خود و برنامه‌هایی که در حمایت از مستمندان کشور دارد حمایت ویژه‌ای را می‌تواند در این حوزه انجام دهد و کمک‌های مالی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز مطابق با برنامه تعیین شده در اختیار این کمیته قرار خواهد گرفت.

هممچنین در این جلسه مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) گزارشی از عملکرد این کمیته در سال ۹۲ ارائه و آمادگی خود را برای همکاری در این حوزه اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز