خبرگزاری کار ایران

بهداشت آبخوری‌های مدارس باید مورد توجه مدیران مدرسه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۸۴

آبخوری‌ها نباید در کنارسرویس‌های بهداشتی قرار بگیرند و فاصله آبخوری‌ها و سرویس بهداشتی رعایت شود.

ایلنا: به منظور جلوگیری ازانتقال بیماری‌های منتقله از آب و غذا در آغاز بازگشایی مدارس باید مخازن منابع آب مدرسه‌ها شهر و روستا لایروبی و گندزدایی شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس گفت: آب آشامیدنی همه آموزشگاه‌ها ومدارس شهری و روستایی باید از آب لوله کشی و بهداشتی تامین و مورد استفاده دانش آموزان قرار گیرد.

مهندس «طالب غریب‌پور» افزود: مدیران آموزشگاه‌ها و مدارس باید موارد بهداشتی مربوط به آبخوری‌ها را رعایت کنند و آبخوری‌ها را متناسب با تعداد دانش آموزان تامین نمایند.

«غریب‌پور» با اشاره به اینکه بیماریهای منتقله از آب در اثر استفاده ازآبهای غیربهداشتی رخ می‌دهد، یاد آور شد: مدیران آموزشگاه‌ها و مدارس باید آبخوری‌ها و منابع تامین آب آشامیدنی را مورد بازبینی قرار دهند ودر صورت نیاز شیرآلات آن را تعمیر و یا تعویض شود.

وی افزود: آبخوری‌ها نباید در کنارسرویس‌های بهداشتی قرار بگیرند و فاصله آبخوری‌ها و سرویس بهداشتی رعایت شود.

مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با تاکید به هدایت آبهای سرریز آبخوری‌ها به داخل چاه و مسیرهای فاضلاب خاطر نشان کرد: سرریز آبخوری‌ها نیز باید به چاه و یا شبکه فاضلاب هدایت شود تا از تجمع آب در محیط مدرسه جلوگیری به عمل آید.

«غریب‌پور» با اشاره به این نکته که باید سرویس‌های بهداشتی به طور مستمر ضدعفونی شود، اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی سرویس‌های بهداشتی مدارس و آموزشگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است و به طور مستمر از مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی ان‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: شستشوی دست‌ها در پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها نقش اساسی دارد به همین منظور مدیران به استفاده از مایع دستشویی در سرویس بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند و سرویس‌های بهداشتی مدارس مجهز به مایع دستشویی باشند و دانش آموزان را در استفاده از مایع دستشویی آموزش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز