خبرگزاری کار ایران

رییس هیئت‌مدیره دفاتر آژانس هواپیمایی کیش در گفت و گو با ایلنا؛

عملکرد قابل تحسین کیش در قطع زنجیره کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۱۱۴

رییس هیات مدیره دفاتر آژانس هواپیمایی کیش بیان کرد: کنترل‌های لازم برای کیشوندان و افرادی که در این منطقه شاغل هستند، اعمال شده و افرادی که از کیش خارج شده بودند از طریق سامانه و ثبت نام در آن، بر اساس برنامه می‌توانند به کیش بازگردند.

علی خدادادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه وفاق و همدلی بین بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش ایجاد شده در ایام کرونا بسیار مطلوب بود، اظهار کرد: شورای سلامت با حضور اعضای دولتی و بخش خصوصی کیش بر حسب ضرورت در خصوص مسائل مربوطه به صنوف و فاصله‌گذاری اجتماعی و هرگونه پروتکل بهداشتی لازم تشکیل جلسه داده و در آنجا تصمیم‌گیری و دستورات اعمال می‌شد.

وی افزود: محدود کردن پروازها یکی دیگر از تصمیمات مهم این شورا بود که علیرغم مخالفت‌های زیاد، به درخواست بخش خصوصی و همت رئیس سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده  که روزانه فقط یک پرواز برای انجام امورات ضروری انجام می‌شد.

رییس هیئت‌مدیره دفاتر آژانس هواپیمایی کیش با بیان اینکه با بستن راه‌های ورودی هوایی و دریایی جزیره کیش توانستیم زنجیره شیوع بیماری را قطع کنیم، افزود: مدیریت اعمال شده توسط مسئولین و دوستان محترم بسیار خوب بوده و در این راستا بخش خصوصی همت والایی در کمک به تامین برخی تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها اعم از داروهای درمان کرونا داشته که این وسایل با کمک خیرین و سرمایه‌گذاران جزیره کیش از آلمان خریداری شده و به جزیره انتقال داده شد.

خدادادی عنوان کرد: تجهیزاتی از قبیل تب‌سنج، ماسک، لباس‌ها و تجهیزات پزشکی و یک دستگاه تشخیص کرونا با کیت‌های مخصوص که 50 درصد هزینه تامین آن با تقبل بخش خصوصی به مراکز درمانی و بهداشتی کیش اختصاص یافت.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده در کیش عملکرد مثبتی داشته به گونه‌ای که بالاتراز استانداردهای کشوری و وزارت بهداشت و حتی بین‌المللی بود و از این اتفاق خرسندیم.

 خدادادی در خصوص پیک دوم شیوع این ویروس گفت: کنترل‌های لازم برای کیشوندان و افرادی که در این منطقه شاغل هستند، اعمال شده و افرادی که از کیش خارج شده بودند از طریق سامانه و ثبت نام در آن، بر طبق برنامه می‌توانند به کیش بازگردند.

رییس هیئت‌مدیره دفاتر آژانس‌های هواپیمایی کیش با بیان اینکه کیشوندان پس از بازگشت به کیش در سه قرنطینه قرار خواهند گرفت، افزود: قرنطینه اول، توسط نیروهای بسیج کنترل می‌شود، قرنطینه دوم کمپ و اردوگاه‌هایی است که در صورت عدم تامین پیمانکار و صاحبان نیروهای کار به مکانی که سازمان منطقه آزاد تدارک دیده، انتقال داده می‎‌شوند تا دوره نقاهت و ایزوله را بگذرانند و سومین قرنطینه هتلی است که برای گذران دوران قرنطینه برای بیماران با همت بخش خصوصی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه تلفات بسیار پایینی که بیشتر با زمینه بیماری تنفسی بود، داشتیم، گفت: با رعایت مردم، تاکنون حدود 52 نفر تست کرونایشان مثبت بوده که تاکنون فقط 2 نفر به علت ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

خدادادی با تاکید بر اینکه نگران زمان بازگشت کیشوندان به جزیره هستیم، افزود: از آنجایی که ممکن است افراد ناقلی در میان کیشوندان مسافر وجود داشته باشد، تدابیر لازم برای بازگشت کیشوندان به جزیره اندیشیده شده است.

وی در خصوص اوضاع اقتصادی کیش در شرایط فعلی گفت: جزیره کیش وابسته به گردشگری است. اگر در سرزمین اصلی کسبه قرنطینه بودند، پس از رفع محدودیت‌های قرنطینه و از سرگیری مجدد فعالیت کسب و کارها، مشکل خاصی برایشان به وجود نخواهد آمد، زیرا که مشتری‌های ثابت خود را دارند. این اقدام در جزیره کیش به دلیل توریستی بودن و نبود توریست در شرایط فعلی ممکن نیست. تمام کسب و کارهای این جزیره به حالت تعطیل درآمده و گمان می‌رود تا تابستان امسال شرایط مطلوب نبوده و نبود گردشگر به کسب و کار آسیب بزند.

وی اظهار کرد: تمامی کسب و کارهای جزیره ورشکسته و تعطیل شده و نیروهای کار تحلیل رفته‌اند و خسارت سنگینی به بخش‌های مختلف وارد شده است.

وی افزود: در شرایط پساکرونا، بخش خصوصی نیاز به حمایت دولت دارد و علاوه بر بخشودگی‌های مالیاتی، باید کمک های مادی به بخش خصوصی شود. در بهترین شرایط ، اگر یک یا دو ماه آینده فعالیت‌ها از سر گرفته شود، بخش خصوصی نمی‌داند با کدام نیروی کار و چه بودجه‌ای این کار انجام خواهد شد.

خدادادی ادامه داد: اغلب نیروی کار بخش خصوصی، کار خود را ترک کرده و حدود20 الی 30 آژانس هواپیمایی به حالت ورشکستگی درآمده و مابقی نیز در شرایط بسیار بد اقتصادی قرار دارند.

رییس هییت‌مدیره دفاتر آژانس هواپیمایی کیش گفت: امیدواریم با کمک دولت و حمایت‌های معنوی و مادی از این بخش، بتوانیم فعالیت کنیم. حدود 3 الی 4 هزار نفر شاغل در جزیره کیش داریم که 80 درصد آنها کارگر و کارمند هستند و علیرغم اینکه شغلشان را از دست داده‌اند ولی بیمه بیکاری به دادشان نرسیده است.

خدادادی در پایان عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش قرار است به 1200 خانوار حدود 10 کیلو برنج و 5 کیلو گوشت اهدا کند. این موضوع قابل تقدیر است اما باید گفت مشکلات فراتر از آن چیزی است که دیده می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز