خبرگزاری کار ایران

گفتگوی ایلنا با عزت اله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۶۴۷

ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش جزو ترمینال های ممتاز و اولین ترمینال مسافری هوشمند است که تمام بخش های آن مورد بهره برداری قرار گرفته است. سیستم‌های فرودگاه به صورت یکپارچه طراحی شده است. همچنین برای سیستم توزیع بار 12 مسیر شوت خروجی تعریف شده که از امتیازات ویژه آن جداسازی بارهای خروجی به تفکیک شرکت های هواپیمایی و پروازها میباشد.

گفت و گوی ایلنا با عزت‌اله محمدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب و ایجاد امنیت و آرامش برای مسافران و گردشگران از بدو ورود به فرودگاه بین المللی کیش گفت: تلاش ما بر این است تا با تکمیل زیرساخت ها خدمات ایمن و مطلوبی ارائه دهیم.

وی افزود ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش جزو ترمینال های ممتاز و اولین ترمینال مسافری هوشمند است که تمام بخش های آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.

محمدی با بیان اینکه، این ترمینال با مساحت 49 هزار متر مربع، برای پرواز های داخلی قابل استفاده است، گفت: قابل ذکر است امکانات ترمینال برای سهولت و ارائه تسهیلات ویژه به گرشگران و مسافران در نظر گرفته شده است و 48 کانتر جهت پذیرش مسافر در ترمینال تعبیه شده است.گفتگوی ایلنا با عزت اله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش+فیلم

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش خاطرنشان کرد: در پایانه جدید فرودگاه 10پل تلسکوپی وجود دارد و بعد از پهلوگیری هواپیما، تخلیه بار به سرعت انجام می شود و با این اقدام کمک بزرگی به موضوع کنترل ترافیک و ارائه خدمات مطلوب خواهد شد.

عزت اله محمدی افزود: سیستم‌های فرودگاه به صورت یکپارچه طراحی شده است. همچنین برای سیستم توزیع بار 12 مسیر شوت خروجی تعریف شده که از امتیازات ویژه آن جداسازی بارهای خروجی به تفکیک شرکت های هواپیمایی و پروازها میباشد.

وی با اشاره به بحث جداسازی و فاصله پذیرش بارهای مسافرین که سبب جلوگیری از آسیب رسیدن به بارها می شود، گفت: عملکرد سیستم به نحوی است که مطمئن هستیم حین انتقال بارهای خروجی مسافرین به هواپیما، آسیبی نخواهند دید.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با اشاره به بحث یکپارچگی سیستم و مدیریت منابع داخل ترمینال، عنوان کرد: پذیرش پروازهای همزمان و توزیع پذیرش بارها به صورت گسترده انجام می‌شود و تجهیزات فرودگاه به نحوی است که در استفاده از منابع به صورت منظم می‌توان پروازهای بیشتری از طریق کانتر ها پذیرش کرد.

گفتگوی ایلنا با عزت اله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش+فیلمگفتگوی ایلنا با عزت اله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش+فیلم

همچنین این مقام مسئول به دیگر امکانات این فرودگاه اشاره و افزود: موضوع دیگر وجود «وب‌ کیوسک» جهت صدور کارت پرواز در فرودگاه است که مختص مسافران بدون بار همراه بوده و مسافران با وارد کردن اطلاعات شخصی در سامانه، از طریق این وب کیوسک‌ها قادر به دریافت کارت پرواز بدون مراجعه به کانتر پذیرش مسافر خواهند بود.

رتبه برتر کشوری

محمدی با اشاره به اینکه زیرساخت پارکینگ پایانه جدید برای هوشمند سازی در حال پیگیری است؛ گفت: به دنبال آن هستیم که خودرو راهنمایان گردشگری در کمترین زمان ممکن در معرض دید مسافران قرار بگیرد و پیشخوان هایی نیز تعبیه خواهد شد تا مسافران بتوانند با کمک آنها، تاکسی خود را برای رسیدن به مقصد به راحتی و در اسرع وقت انتخاب کنند تا شاهد شکل گیری ترافیک در کنار درب ورودی نباشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: قبل از ورود به فرودگاه، افراد می توانند با مراجعه به سایت، از شماره پیشخوان (کانتر) پذیرش خود مطلع شوند و آگاهی پیدا کنند که از کدام خروجی به هواپیما سوار خواهند شد و یکسری از خدمات نیز در حوزه فناوری اطاعات در روزهای آتی اضافه می شوند که از میان آنها می توان به موبایل چکینگ اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در مورد پروازهای خارجی اعلام کرد: در مجموع حدودا 8 پرواز شامل خطوط هوایی«کیش‌ایر» در مسیر مسقط و دبی، «سپهران» با دو پرواز هفتگی به بغداد و شرکت هواپیمایی عراقی با دو پرواز به مسیر بغداد در این فرودگاه فعال میباشند.

نرم افزار سیستم پذیرش مسافر این مجموعه کاملا بومی است که توسط فرودگاه طراحی شده و بهره برداری می شود.

 محمدی ادامه داد: در پایانه جدید فرودگاه کیش، امکان پذیرش مسافر از هر پیشخوان و همچنین تفکیک بار همراه مسافر از طریق سیستم انتقال بار (bhs ) بدون کمک نیروی انسانی و بدون خطا و با سرعت زیاد فراهم است..

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های جزیره کیش با ورود به موضوع تدابیر در نظر گرفته شده در پایانه هوشمند جدید برای ایام شلوغ سال مثل عید نوروز، گفت: این پایانه قابلیت پذیرش سالانه 6 میلیون مسافر را دارد و زیربنای 49 هزار مترمربعی این پایانه، به ما کمک خواهد کرد که در ایام شلوغ سال نیز مشکلی نداشته باشیم.

تردد مسافر، کالا و وسایل نقلیه در مسیرهای دریایی

عزت اله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد جزایر چارک، هندورابی و شناورهای ترددی در این مسیرها به سمت کیش نیز گفت: با سامانه‌ی نوبت‌دهی که سال گذشته در حوزه بنادر ایجاد شده، زیرساخت‌های قابل قبولی در این خصوص وجود دارد. به این خاطر که بخشی از مسافران و گردشگرانی که از طریق دریا و شناورها وارد جزیره کیش می شوند، تمایل به استفاده از وسیله نقلیه شخصی دارند و از این جهت وجود کشتی‌های استاندارد برای حمل وسایل نقلیه ضرورت دارد.  

محمدی با اشاره به شناورهایی که در مسیر چارک و کیش در بندر آفتاب فعالیت می‌کنند، افزود: شناورها تحت نظارت و مدیریت بنادر هستند و باید ایمنی، مقررات و شرایط مشخصی را رعایت کنند.

وی در ادامه شرح داد: در مسیر بندر چارک در تلاش هستیم تا شناورهایی که از نظر قدمت و مباحث ایمنی و سلامت به مشکل برمی‌خورند را با شناورهای جدید جایگزین کنیم

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: در حوزه‌ی دریا هم با توجه به نزدیکی شب عید و خدمات رفاهی که در چارک و کیش وجود دارد و برای سهولت تردد و افزایش تعداد شناورهای استاندارد در بخش مسافری و خودرویی، به نحوی برنامه ریزی شده که امسال با مشکلی مواجه نشویم؛ ضمن اینکه توسعه‌ی جدی و همه‌جانبه‌ای در بندر چارک به‌عنوان بندر پشیبانی کیش مد نظر است.

وی افزود به طور متوسط روزانه 300 الی 400 خودرو در این مسیرها  جابه‌جا می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه طرح جامع توسعه بندر چارک تصویب شده است، گفت: برای توسعه فاز نخست این بندر بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

محمدی ادامه داد: ساماندهی فضای خشکی بندر چارک برای ایجاد ایمنی لازم و تجهیز ساختمان اداری، خدماتی و بهداشتی این بندر در حال انجام است.

وی‌ همچنین از رفع مشکل تردد شناورهای کوچک در بندر چارک به دلیل مشکلات ایمنی خبرداد.

عزت اله محمدی با بیان این که توسعه بندر چارک به معنی توسعه و آبادانی کیش است؛ تاکید کرد: دغدغه سازمان منطقه آزاد کیش توسعه همزمان جزیره کیش و بندر چارک به عنوان مبدا ورود مسافر و نقش پشتیبان این بندر برای جزیره کیش است.

وی با تاکید بر اجرای طرح جامع بندر چارک از آن به عنوان سرمایه گذاری سازمان در این منطقه یاد کرد و ادامه داد: با اجرای کامل طرح جامع چارک شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این منطقه خواهیم بود .

 

حجم ویدیو: ۲۱۸.۰۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۲۳ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز