خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

سوت قطار در چهارمحال و بختیاری به صدا در می آید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۲۴۰

مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور گفت: با تزریق اعتبار پیش بینی می شود خط ریلی چهارمحال و بختیاری تاپایان سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش ایلنا، حسین بهجو در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن شهرکرد اظهار داشت: راه اهن به طول به طول ۹۲ کیلومتر داری دو ایستگاه اصلی در شهرکرد و سفید دشت می باشد.

وی افزود: ایستگاه شهرکرد با ۳هزار و ۱۰۰متر مساحت ساختمان به عنوان بزرگترین ایستگاه به مسافرین و قطارها سرویس ارائه می دهد.

بهجو با بیان اینکه  این ایستگاه ۶هزار و ۳۵۰ متر زیر بنا دارد بیان کرد: دو ایستگاه شهرکرد و سفید دشت با ۲۴درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می باشند.

مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در سال آینده با تزریق اعتبار دوهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خط ریلی شهرکرد-شفید دشت- مبارکه به بهره برداری برسد و سوت قطار در این استان به صدا در آید.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: با اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور ترافیک در این استان کاهش یافته و جابه جایی بار از جاده های استان حذف می شود.

علیرضا صلواتی دسترسی مرکز استان به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیت‌های ریلی، را از مزایای احداث خط ریلی شهرکرد عنوان کرد.

وی افزود: راه آهن شهرکرد -سفید دشت-مبارکه فلات مرکزی را به جنوب غرب کشور وصل می کند.

صلواتی بیان کرد: با افتتاح راه آهن شهرکرد در حوزه مسافر ۷۰۰ هزار مسافر و در حوزه بار ۳٫۵ میلیون تن بار جابه جا می شود.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان بیان کرد: مسیر خط راه آهن شهرکرد-سفید دشت-مبارکه دارای ۱۱ دهانه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل به طول پنج هزار و ۳۰۰ متر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز