خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از 14هزارو 300کیلومترخط ریلی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۹۸۴

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: از شاخص‌های مهم توسعه هر کشور خطوط ارتباطی آن کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس خطیبی  در آیین آغاز عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن شهرکرد اظهار داشت: طول مسیر خط ریلی  محور ارتباطی مبارکه به سفید دشت به شهرکرد ۹۰ کیلومتر است که زیرسازی آن در چهارقطعه در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه  این محور 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود: : این محور ریلی دارای ۲ ایستگاه سفیددشت و شهرکرد است که احداث آن در مجموع تاکنون ۱۱ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

خطیبی خاطر نشان کرد: تا کنون ۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن چهارمحال و بختیاری هزینه شده  است و برای تکمیل این طرح به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که با همت دولت سیزدهم تامین می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: :تاکنون ۱۴ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی در کشور به بهره‌برداری رسیده و ۲۲ مرکز استان به خط ریلی متصل شده است.

وی  بیان کرد: ایستگاه راه آهن شهرکرد در ۲۱ هکتار زمین با زیربنای ۳ هزار  ۱۰۰ مترمربع طراحی شده است که طراحی سالن مسافربری آن متناسب با نمادهای فرهنگی و اقلیم این منطقه است..

خطیبی در پایان افزود: راه آهن چهارمحال و بختیاری ظرفیت جابجایی سالانه ۷۰۰ هزار مسافر و ۳.۳ میلیون تن بار را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز