خبرگزاری کار ایران

اولین مسابقات ملی ورزش در طبیعت برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۷۵۹

‌رئیس انجمن ورزش در طبیعت استان تهران گفت: اولین مسابقات ملی ورزش در طبیعت همزمان با ایام اله دهه فجر برگزار می‌شود.

علیرضا حسنی ‌رئیس انجمن ورزش در طبیعت استان تهران در گفت‌وگو باخبرنگار ایلنا، درخصوص این ورزش گفت: درگذشته درخصوص این ورزش کار تخصصی و حرفه‌ای صورت نگرفته است و این ورزش در کوهپایه‌ها و… خلاصه شده است،‌ اما اکنون ورزش سبز  را در شهرها شکل دادیم تا به نوعی بتوانیم ورزش را در امور روزمره خانواده‌ها جای دهیم تا خانواده‌ها یک سبد ورزشی خوب داشته و  در دوران کرونا نیز به سلامت خود بپردازند.

وی با اشاره به ترشح هورمون اندورفین به عنوان یک هورمون شادی آور و پیشگیری کننده از افسردگی‌ در زمان ورزش،‌ ادامه داد: در یک مقاله معتبر عنوان شده است میزان ترشح این هورمون در مدت زمان 5 دقیقه در باشگاه و یا محیط سربسته یک پنجم میزان هورمونی است که همان شخص این ورزش را در طبیعت انجام می‌دهد. همچنین اشاره شده است که ترشح این هورمون می‌تواند افراد را از استفاده از داروهای قلبی و مغز و اعصاب بی‌نیاز کند.

‌رئیس انجمن ورزش در طبیعت استان تهران افزود: اولین مسابقه جهانی این ورزش در آسیا و در کشور امارات برگزار شد و ما با مربیگری استاد حمید نعمتیان و همکاری اقای کوهی مسئول مسابقات انجمن ورزش در طبیعت کشور توانستیم به صورت رسمی در این مسابقه شرکت و مقام دوم را کسب کنیم. شرکت در این مسابقه تجربه و فرصت خوبی بود تا بتوانیم اولین دوره مسابقات ورزش سبز را در کشور خود برگزار کنیم.

وی با اعلام این خبر که اولین دوره مسابقات ورزش در طبیعت به مناسبت دهه فجر به صورت مجازی در تهران برگزار خواهد شد،‌ درخصوص شرایط شرکت در این مسابقات نیز گفت: هیچ شرطی مبنی بر ورزشکار حرفه‌ای بودن وجود ندارد و همه افراد می‌توانند در این مسابقه ثبت نام و آمادگی بدنی خود را ارزیابی نمایند. بنابراین اگر بتوانند امتیازات لازم را کسب نمایند در این مسابقات حضور خواهند داشت در غیر این صورت می‌توانند با تمرین خود را برای مراحل بعدی آماده کنند.

‌رئیس انجمن ورزش در طبیعت استان تهران افزود: انجمن ورزش در طبیعت کشور به ریاست حمید نعمتیان زیر مجموعه فدراسیون ورزشهای همگانی است و ما در تلاشیم تا تمام مجوزها را دریافت کنیم تا بتوانیم باشگاه ورزش در طبیعت را فعال نماییم تا افراد به راحتی بتوانند در باشگاه های ما در طبیعت شرکت کنند.

وی ادامه داد: پس از تهران تصمیم داریم تا دومین دوره این مسابقات را در جزیره کیش برگزار نماییم و به همین منظور از سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تقاضا داریم تا حمایتها و استقبال کافی را داشته باشند تا بتوانیم دومین مرحله این مسابقات را در این جزیره برگزار نماییم.

حسنی درخصوص چرایی انتخاب جزیره کیش به عنوان دومین مقصد برگزاری مسابقات ورزش در طبیعت نیز گفت: این جزیره زیرساختهای لازم را از نظر ظرفیتهای گردشگری،‌ آب و هوا، امکانات طبیعی و نبود ناهمواریها دارد و بهترین گزینه برای برگزاری این مسابقات است.

وی با بیان اینکه با سازمان حفاظت محیط زیست تعامل خوبی داریم،گفت‌: اولین انجمنی هستیم که توانستیم اچ‌اس‌سی ( بهداشت،‌ محیط زیست و ایمنی ) را در سرفصلهای خودمان لحاظ کنیم همچنین ما در آموزشهایمان این مورد را مورد توجه و اولویت قرار دادیم تا افراد به طبیعت و به خود آسیب نرسانند.

حسنی درپایان گفت: باتوجه به شرایط کرونا و به منظور آرامش اعصاب و روان و جلوگیری از فرسودگی در دوران کرونا به هموطنانمان توصیه می‌کنم که ورزش در طبیعت را آغاز کنند، این ورزش می‌تواند همان پیاده روی برای رسیدن به محل کار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز