خبرگزاری کار ایران

شهردار اراک دراولین همایش سرمایه‌گذاری و مشارکت شهری:

با فروش تراکم و مجوزهای بی‌ضابطه نمی‌توان شهر را اداره کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۱۲۹

با رویکرد تراکم فروشی و صدور مجوز برای انجام ساخت و سازهای بی‌ضابطه نمی‌توان شهر را اداره کرد و نیاز‌ها و مشکلات شهری را برطرف کرد.

با رویکرد تراکم فروشی و صدور مجوزبرای انجام ساخت و سازهای بی‌ضابطه نمی‌توان شهر را اداره کرد و نیاز‌ها و مشکلات شهری را برطرف کرد.

به گزارش ایلنا شهردار اراک در نخستین همایش سرمایه گذاری و مشارکت کلانشهر اراک که با حضور مسئولان ارشد استان و جمعی از سرمایه گذاران شهری، سه شنبه ۲۹ مهرماه در فرهنگسرای شهرداری اراک برگزار شد ضمن تاکید براین مطلب افزود: از رویه نادرست تغییر کاربری فضاهای عمومی شهر‌ها به مسکونی و تجاری که تنها سبب توسعه کمی شهر‌ها شده باید جلوگیری کرد و به این نکته توجه داشت که لازمه توسعه و پیشرفت شهری ایجاد منابع درآمدی پایدار و جذب سرمایه‌گذار است.

محمد ابراهیم عباسی اتخاذ راهکارهایی برای تسهیل روند سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه‌های شهری را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش عنوان نمود و افزود: شهرداری اراک برای جلب سرمایه گذار در حوزه شهری باید دارای برنامه‌های ارزیابی شده، منسجم و کارا باشد که شناسایی بستر‌ها و توانمندی‌های شهری دراین بخش، بررسی موانع و مشکلات، شناسایی نقاط ضعف و قوت از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی برضرورت درنظرگرفتن سود منطقی و منفعت سرمایه گذارتاکید کرد و گفت: سرمایه گذار به امید به دست آوردن سود بیشتر در آینده از ارزش‌های فعلی چشم پوشی می‌کند بنابراین در صورتی که در طول اجرای پروژه و سرمایه گذاری، روال قانونی طی شده و تعهدات به درستی انجام شود مشکلی دراجرای پروژ‌ها و فرایند سرمایه گذاری ایجاد نخواهد شد.

شهردار اراک تصریح کرد: مدیران ارشد استان، اعضای شورا و مدیران ارشد مجموعه شهرداری نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذاری در طی این روند دارند و موجب ترسیم آینده کلانشهراراک در قالب یک مجموعه منسجم و هماهنگ خواهند شد.

عباسی از حمایت و پشتیبانی استاندار و معاون عمرانی برای رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران تقدیر نمود و اظهار داشت: مجموعه مدیریت ارشد استان برای حمایت از سرمایه گذاران بسیارمصمم‌تر ازما هستند و همدلی و هماهنگی بسیار خوبی در این خصوص ایجاد شده است.

وی اظهارامیدواری کرد: با برگزاری این همایش و معرفی فرصتهای سرمایه گذاری کلانشهر اراک بتوانیم با بهره گیری از نظرات کار‌شناسان و متخصصین و همفکری و شنیدن مشکلات سرمایه گذاران، به نتیجه مطلوبی دست یابیم و شاهد تغییر رویکرد مدیریتی در شهر اراک باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز