خبرگزاری کار ایران

معاون بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت تعاون:

خدمتگزاری مطلوب‌تر مهمترین هدف بازرسی وزارتخانه از دستگاه‌ها است

خدمتگزاری مطلوب‌تر مهمترین هدف بازرسی وزارتخانه از دستگاه‌ها است
کد خبر : ۱۳۹۶۱۵۲

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهبود عملکرد و خدمتگزاری هر چه مطلوب‌تر به مردم مهمترین هدف بازرسی این وزارت‌خانه از دستگاه‌های تابعه و زیرمجموعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز لطفی در نشست بازرسی فضای عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع در استان مرکزی در اراک، افزود: فرآیند بازرسی‌ها با رویکرد و سیاست‌های جدید وزارتخانه که به مرکز بازرسی ابلاغ شده با جدیت دنبال می‌شود. 

وی ادامه داد: در سال جاری هدفگذاری شده تا تمام واحدهای اجرایی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل 282 اداره‌کل بازرسی بازرسی شود. در این راستا سلامت نظام اداری، ارتباطات مردمی و پاسخگویی به مردم مهمترین بحث است که با جدیدت دنبال می‌شود.

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در فرآیند بازرسی‌ها، تلاش می‌شود روند به صورت نظامند و ساختارمند باشد و شیوه‌نامه بازرسی تدوین و ابلاغ شده است و در هر بازرسی، شناسنامه بازرسی تهیه می‌شود.

لطفی تصریح کرد: شاخص‌ها در 3 دسته شامل ادارات کل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، بهزیستی، آموزش فنی‌وحرفه‌ای و مدیریت درمان، بانک‌های رفاه و توسعه تعاون و صندوق بازنسشتگی و بیمه روستایی و عشایری است.

وی بیان داشت: بازرسی‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود و بررسی‌ها بر اساس شیوه‌نامه از نقاط قوت شروع می‌شود و اقدامات شاخص نیز تشویق می‌شود. در بازرسی‌ها، چالش‌ها و موانع نیز شناسایی می‌شود و راهکارهای لازم برای رفع آنها پیگیری می‌شود.

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: جمع‌بندی گزارش‌ها و رتبه‌بندی واحدها در استان‌ها، اسفندماه انجام می‌شود و گزارشی از آسیب‌ها، چالش‌ها، نواقص و مشکلات نیز تهیه می‌شود.

لطفی ابراز داشت: ارتباط بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نهادهای نظارتی به صورت مستمر است و هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ گزارش بازرسی از واحدها و شرکت‌های مختلف از سوی سازمان بازرسی کل کشور ارسال شده که باید پاسخ داده شود و روند آن در حال انجام است.

وی اضافه کرد: نشست‌هایی با نمایندگان سازمان‌ها صورت گرفته و شاخص‌های مختلف در حوزه‌های سلامت و نظام اداری، حقوق شهروندی، شایستگی‌های مدیریتی، ارتباطات سازمانی و ارزیابی عملکرد تدوین شده و در فرآیند بازرسی‌ها، امتیاز دهی انجام و ادارات کل استانی رتبه‌بندی می‌شوند.

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: تلاش است در بررسی‌ها از استان‌ها، تبادل تجربیات نیز صورت گیرد و نتایج بازرسی هفتگی هر استان پس از اتمام بازرسی‌ها، در آن استان ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز