خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی عنوان کرد؛

خط قرمز دولت برای آغاز طرح‌های جدید عمرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۶۳۴

استاندار مرکزی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی جدید خط قرمز دولت است و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در دستور کار قرار دارد، گفت: دولت تنها در مواقع حساس و مهم طرح‌های جدید را در کشور و استان مرکزی آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه افزود: 80 هزار طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که اتمام این طرح‌ها نیازمند صرف 30 سال اعتبارات کشور است. بخشی از این طرح‌های نیمه‌تمام از جمله بیمارستان ولیعصر  در استان مرکزی قرار دارد.

وی به اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به استان مرکزی اشاره کرده و ادامه داد: سال گذشته 3400 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان مرکزی اختصاص یافت که این منابع مالی 8 درصد از مجموع 6 سال پیش از آن بیشتر است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: 2 تا 3 تقاطع غیرهمسطح نیمه‌تمام در شهرستان اراک در محدوده‌های شهرک صنعتی ایبک‌آباد و شهرک صنعتی خیرآباد وجود دارد که اتمام این طرح‌ها از اولویت‌های استانداری مرکزی است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: اقداماتی در مدت یک سال گذشته برای ایجاد تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی خیرآباد اراک انجام شده که مشکلاتی از جمله وجود معارض در اجرای این پل وجود دارد و تسریع در اجرای آنها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: 2 رویداد مالی در شهرک صنعتی خیرآباد شامل ارائه پول توسط شرکت‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی و ارائه منابع مالی توسط شرکت خدماتی به مالکان زمین برای اجرای تقاطع غیرهمسطح این شهرک انجام می‌شود که باید به عنوان رویداد قابل قبول مالیاتی در نظر گرفته‌ شود.

استاندار مرکزی تأکید کرد: کمبود منابع آبی از جمله مهمترین مشکل منطقه و شهرک صنعتی ایبک‌آباد است. این منطقه با وضعیت بحرانی از نظر منابع زیرزمینی مواجه‌ است که استفاده از پساب این شهرک صنعتی و شهر اراک از جمله راهکارهای رفع مشکل شهرک صنعتی ایبک آباد است که باید در اولین فرصت پیگیری شود.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: مجوزهای لازم توسط مراکز مربوطه برای رفع مشکل شهرک ایبک‌آباد داده شده و شرکت شهرک‌های استان مرکزی، فرمانداری اراک، شرکت آبفای استان مرکزی مسئول رفع مشکل آب این شهرک هستند.

وی اضافه کرد: مصوبه خرید چاه کشاورزی برای رفع مشکل آب شهرک ایبک‌آباد اراک توسط ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی ارائه شده و این راهکار، یک راهکار موقت برای رفع مشکل این شهرک به شمار می‌رود.

استاندار مرکزی همچنین گفت: چند شرکت در شهرک صنعتی ایبک‌آباد بازچرخانی پساب در این شهرک را تحت تأثیر قرار داده‌اند. بر همین اساس باید برای این شرکت‌ها تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

مخلص‌الائمه افزود: نیاز است کارگروهی با حضور فرمانداری اراک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، آب منطقه‌ای و آبفا استان تشکیل و رفع مشکلات این شهرک مورد بررسی قرار گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز