خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک:

پیشرفت فیزیکی 2 طرح عمرانی اراک از برنامه زمان‌بندی جلوتر است / اجرای طرح منطقه ویژه گردشگری گردو نیازمند تعامل و همکاری فرادستگاهی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۲۴۷

عضو شورای اسلامی شهر اراک و رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی این شورا گفت: پیشرفت فیزیکی 2 طرح بزرگ عمرانی اراک شامل تقاطع غیرهمسطح امام خمینی و تقاطع غیرهمسطح امام حسین این شهر، از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.

به گزارش ایلنا، سید وحید میرنظامی افزود: طرح تقاطع غیرهمسطح امام حسین 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حدود 7 درصد از برنامه زمان‌بندی تعیین شده برای بهره‌برداری از آن جلوتر است.

وی ادامه داد: همچنین طرح تقاطع غیرهمسطح امام‌خمینی در مبادی ورودی شهر اراک نیز با پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصد همراه است که نزدیک به 10 درصد از برنامه زمان‌بندی تعیین شده جلوتر است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک و رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی این شورا اظهار داشت: طرح منطقه ویژه گردشگری گردو از دیگر طرح‌های مهم شهر است که بدون برنامه زمان‌بندی است و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

میرنظامی تصریح کرد: این طرح هم‌اکنون در آستانه انعقاد قرارداد برای ایجاد پارک بازی‌های هیجانی، تلسیژ رودکنار و پیاده‌راه‌سازی دهانه دره است و نهال‌کاری باغ شهدا و باغ گردو نیز در ابتدای مسیر انجام شده که در سال‌های آینده به بار می‌نشیند.

وی بیان داشت: اجرای طرح منطقه ویژه گردشگری گردو، نیازمند تعامل و همکاری فرادستگاهی از جمله مجموعه‌های استانداری، اداره‌کل راه‌وشهرسازی و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی‌وگردشگری است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک و رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی این شورا تأکید کرد: 22 هکتار از اراضی این منطقه در مالکیت راه‌وشهرسازی استان مرکزی است که به تازگی به منظور تعیین قیمت این اراضی به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع شده اما در این راستا کم لطف‌هایی صورت گرفته است.

میرنظامی ابراز داشت: انتظار می‌رفت در سال نخست فعالیت شورای ششم در خصوص قیمت‌گذاری دره گردو و اراضی آن که باید از سوی وزارت راه‌وشهرسازی برای اجرای این طرح گردشگری واگذار می‌شد، تعامل لازم صورت می‌گرفت تا شهروندان زودتر از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در شهری مانند اراک، اجرایی کردن و ساماندهی طرح‌های عمرانی به صورت مشترک ضعیف است، اضافه کرد: سال گذشته در راستای اجرای طرح منطقه ویژه گردشگری گردو، 700 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد اما به دلیل ورود فصل سرما، تمام منابع مالی پیش‌بینی شده جذب نشد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک و رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی این شورا همچنین گفت: «طرح آفتاب» یکی دیگر از طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی شهر اراک است که بسیار زمان‌بر شده است.

میرنظامی افزود: در راستای اجرای این طرح، اختلافاتی بود که اکنون رفع شده و شرکت جهاد نصر به عنوان پیمانکار وعده‌های مساعد برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح را در اسفندماه سال آینده داده است.

وی ادامه داد: ساختمان شهرداری‌های منطقه 2 و 3 در حال تکمیل است و گلایه نسبت به معاونت عمرانی وجود دارد که چنانچه در این راستا تعامل و هم‌افزایی لازم صورت می‌گرفت، این ساختمان‌ها باید زودتر به سامان می‌رسید. باید در نظر داشت که تأخیر در روند اجرای طرح، منجر به افزایش قیمت نهایی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک و رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی این شورا اظهار داشت: در حال حاضر «بلک باکس» و زورخانه شهرداری اراک که به گفته کارشناسان ورزش زورخانه، در غرب کشور بی‌نظیر است، بهره‌برداری شده و امید است مردم به ویژه قشر نوجوان و جوانان علاقمند به این ورزش از این ظرفیت بهره‌گیری کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز