خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استانداری کردستان تاکید کرد؛

ضرورت نظارت دقیق بر مصالح ساختمانی طرح های عمرانی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۲۴

باید بازدیدهای نظارتی و کنترل کیفی ادواری مصالح ساختمانی توسط اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک صورت گیرد.

ایلنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: به منظور بالابردن کیفیت اجرای طرح های عمرانی، نظارت دقیق بر تولید و عرضه مصالح ساختمانی مورد نیاز این طرحها در استان ضروری است.
به گزارش " ایلنا " در سنندج " امیر قادری " در جلسه شورای فنی کردستان بر لزوم بالابردن کیفیت اجرای پروژه های عمرانی و ساخت و سازهای بخش خصوصی اعم از مسکونی، اداری، تجاری و دیگر عرصه ها با استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت تاکید کرد.
وی رعایت مقررات ملی و آیین نامه ۲۸۰۰ فنی ساختمان در زمینه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد به دلیل زلزله خیزبودن استان را ضروری برشمرد و گفت: برای افزایش عمر طرح های عمرانی و ارتقا ضریب ایمنی در ساخت و سازها بایدکلیه دستورالعمل ها و مقررات موجود در رابطه با کیفیت مصالح ساختمانی استاندارد رعایت گردد.

" قادری " تصریح کرد: ناظرین، نقش مهمی در بالابردن کیفیت اجرایی واحدهای احداثی و کنترل استفاده از مصالح ساختمانی دارای گواهی استاندارد داشته و هرگونه کوتاهی و سهل انگاری در این زمینه قابل قبول نیست.
معاون عمرانی استاندار کردستان افزود: در این راستا باید بازدیدهای نظارتی و کنترل کیفی ادواری مصالح ساختمانی توسط اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک صورت گیرد.
وی در ادامه خواستار ابلاغ لیست کارخانه های تولید کننده مصالح ساختمانی غیر استاندارد به کلیه دستگاه های اجرایی، انجمن های صنفی پیمانکاری و سازمان نظام مهندسی استان برای برخورد قاطع و قانونی با واحدهای متخلف و افراد سود جو در این زمینه شد.
قادری در پایان سخنانش اداره صنعت معدن و تجارت استان را مکلف به جلوگیری از ورود مصالح ساختمانی غیر استاندارد و بخصوص میلگرد و تیرآن وارداتی غیر استاندارد و نیز برخورد با عاملین توزیع و عرضه این مصالح برابر قوانین و مقررات مربوط به مصالح ساختمانی غیر استاندارد وارداتی کرد.
وی خاطرنشان کرد: ادارات متولی در بخش نظارت بر مصالح ساختمانی به ویژه کارگاه های تولید شن و ماسه و بتن آماده باید نظارت خود را تشدید کرده و با همکاری آزمایشگاه فنی مکانیک خاک نمونه گیری و آزمایشات لازم را به منظور کنترل کیفیت به عمل آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز