خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۱۲۷

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از طریق سامانه متمرکز آغاز شده است، گفت: ثبت‌نام برای استفاده از این تسهیلات از ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه 20 بهمن لغایت پایان روز یکشنبه 30 بهمن، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی «es.tamin.ir» در دسترس قرار گرفته و فعال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا حسینی افزود: هر یک از بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، وارد این سامانه شده و برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه 12 میلیون تومانی در این سامانه ثبت‌نام کنند. متقاضیان دریافت تسهیلات، باید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی «es.tamin.ir» از پیش ثبت‌نام کرده باشند.

وی ادامه داد: متقاضیان دریافت این تسهیلات لازم است در بازه زمانی مشخص‌شده، پس از ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، در منوی مستمری‌بگیران گزینه ثبت درخواست تسهیلات را انتخاب نمایند. همچنین متقاضیان این تسهیلات برای اطلاع بیشتر از جزییات شرایط و نحوه ثبت‌نام می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی با شماره 1420 تماس بگیرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: این تسهیلات قرض‌الحسنه در این مرحله به بازنشستگان واجد شرایط سراسر کشور پرداخت می‌شود. در فرایند این تسهیلات برای هر شهرستان متناسب با تعداد بازنشستگان، سهمیه مشخصی تعیین شده و در هر شهرستان تا زمان تکمیل ظرفیت، امکان ثبت‌نام فراهم خواهد بود. فراهم بودن امکان قانونی کسر اقساط بر اساس شرایط حقوق دریافتی، از مهمترین شروط دریافت این تسهیلات اعلام شده است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع و وجود متقاضیان فراوان برای دریافت تسهیلات، بازنشستگانی که سن آنها حداقل 50 و حداکثر 78 سال است، دارای حداقل 2 فرزند تحت‌تکفل بوده و دارای حداقل 10 سال سابقه بیمه‌پردازی هستند و همچنین طی 2 سال گذشته نیز از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نکرده‌اند، در این مرحله امکان استفاده از این تسهیلات را دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز