خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت استان خبر داد؛

صادرات فرش دستبافت استان مرکزی به ارزش 353 هزار دلار / بیش از 3000 متر مربع فرش دستبافت به خارج از کشور صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۶۰۶

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3000 متر مربع فرش دستبافت از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جودکی افزود: حجم مبادلات ارزی صادرات این میزان فرش دستبافت استان مرکزی در سال جاری 353 هزار دلار است. این در حالی است که حجم مبادلات ارزی صادرات فرش دستبافت استان مرکزی در سال گذشته 261 هزار و 24 دلار بوده است.

وی ادامه داد: محموله‌های صادراتی فرش دستبافت استان مرکزی که در سال جاری تولیده شده، بیشتر به مقصد کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، چین و هند ارسال شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 20 هزار متر مربع فرش دستبافت در نقاط مختلف این استان بافته شد که شهرستان‌های اراک، دلیجان، خمین، کمیجان، محلات و ساروق و جیریا بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

جودکی تصریح کرد: در این بازه زمانی 1537 کارت قالیبافی و 774 مجوز مشاغل خانگی در نقاط مختلف این استان صادر شد و این اقدام تا پایان سال جاری ادامه دارد. همچنین بیش از 10 هزار بافنده فرش دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی بیان داشت: استان مرکزی از دیرباز در حوزه فرش دستبافت یکی از قطب‌های ملی و جهانی بوده است و برجسته‌سازی این ظرفیت اقتصادی و پیوند زدن آن با علم و دانش برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این ظرفیت در دستور کار اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز