خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

فرهنگ مشاوره در افراد صاحب ایده هنوز جا نیفتاده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۴۴۰

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان گلستان گفت: افراد صاحب ایده ابتدا باید در مرحله اول مشاوره گرفتن در کسب و کارها را بدانند و افراد باید به متخصصان و مشاورین مراجعه کنند.

مهدی خطیرنامنی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: اولین چالشی که جوانان و اکثر افراد صاحب ایده دارند فرهنگ مشاوره گرفتن است و باید اهمیت یک مشاور خوب را در کسب و کاربدانند.پس ما باید یاد بگیریم که همانطور که بیمار می‌شویم ،پیش معلم یا مهندس نمی‌رویم و به دکتر مراجعه می کنیم برای کسب و کار خود نیز باید به متخصصن و مشاورین کسب و کار مراجعه کنیم.

وی گفت: توانایی تیم سازی یا کارگروهی باید انجام بگیرد چرا که اکثر افراد با یک ایده یا یک مهارت تخصصی ویژه هستند و در صورتی که برای کارآفرینی نیاز به مجموعه ای  از مهارت‌ها و دانش ها  نیاز هست،که شامل داشتن دانش و مهارت تحقیقات بازار و بازاریابی، حقوقی، مالیاتی،مالی، قوانین صنفی، قوانین کار و ...باشد.

خطیرنامنی اظهارکرد: بعضی از کارآفرینان جوان کم صبر هستند واین دسته افراد کم صبر دنبال کارهایی هستند که در سریعترین زمان به سود خیلی بالا برسند اما در اکثر موارد بخاطر کم صبری جوانان فرصت کسب مهارت را از دست می‌دهند و یا صبر به نتیجه رسیدن شغل نوپای خود را ندارند.

وی گفت: این امر به معنی اینکه تا آخر عمر ما وقت داریم نیست،بلکه قرار دادن یک معیار و زمان مشخص مثلا چند ساله که در طول این مدت باید مجموعه دانش و مهارت‌های مورد نیاز را یاد بگیرند.

وی افزود: بعضی افراد کارآفرین شخصیت های مثل ریسک پذیری،خلاق بودن،شروع کننده بودن،متقاعد کننده بودن،متعهد بودن، استراتژی داشتن و...ندارند. این افراد حتما به دنبال ارتقای سطح شخصیت کارآفرینی خود باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز