خبرگزاری کار ایران

سامانه فروش محصولات مشاغل خانگی راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۶۶۱

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه فروش محصولات مشاغل خانگی و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب‌و‌کارها هم‌زمان با صدور مجوز مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» در همایش اشتغال‌آفرینی زنان سراسر کشور که امروز، یک‌شنبه ۲۷ آذرماه با حضور «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: برنامه اصلی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در سال ۱۴۰۲ تمرکز بر افزایش فروش و توسعه محصولات مشاغل خانوادگی است. 

وی با بیان اینکه نهاد خانواده، قدرتمندترین واحد اقتصادی جامعه است، افزود: با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، اقتصاد خانوادگی توسعه راهبردی پیدا می‌کند. 

کریمی‌بیرانوند خلاقیت و نوآوری را عامل اصلی توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور دانست. 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم شاهد رویکرد تحولی در تسهیل صدور مجوزهای مشاغل خانگی بوده‌ایم و بر این اساس مجوز بیش از ۹۵ درصد رسته‌های مشاغل خانگی به صورت آنی صادر می‌شود. 

وی ۷۰ درصد مخاطب مشاغل خانگی را جامعه زنان عنوان و تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم شاهد رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی هستیم. 

کریمی‌بیرانوند، مهارت را اصل اساسی اشتغال‌آفرینی عنوان کرد و گفت: پوشش حداکثری رشته‌های مهارت‌آموزی رابطه مستقیمی با توسعه اشتغال کشور دارد. 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال گفت: تعاون از منظر اقتصادی اسلامی، الگوی اصلی اشتغال‌آفرینی و اقتصاد تعاون در مقابل اقتصاد آزاد و رقابتی بسیار کارآمدتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز