خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی در افتتاحیه نهمین نمایشگاه جامع بخش کشاورزی ابراز امیدواری کرد:

تا پایان سال 1402 همه کشاورزان صاحب سند تک برگی می‌شوند/ رشد ۴۵ درصدی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از محل تبصره ۱۸ در دولت سیزدهم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۹۳۳

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صدور اسناد اراضی کشاورزی رشد ۷۰۰ درصدی داشتیم و از ۴ درصد به ۱۵ درصد رسیدیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ همه کشاورزان ما بتوانند صاحب سند تک برگی شوند.

به گزارش ایلنا، «سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی امروز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه جامع بخش کشاورزی و تخصصی نهاده‌های کشاورزی گفت: خوشبختانه در سال گذشته شاهد سال زراعی خوب و رشد صعودی در روند تولید بودیم و به طور متوسط ۱۷ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: در فصل زراعی جاری، کشت به صورت قراردادی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در سال جاری عبور کرد و امیدواریم سال آینده افزایش باید. همچنین در صدور اسناد اراضی کشاورزی رشد ۷۰۰ درصدی داشتیم و از ۴ درصد به ۱۵ درصد رسیدیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ همه کشاورزان صاحب سند تک برگی شوند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در تلاش برای رفع مشکلات صادرات محصولات کشاورزی و همچنین صادرات به پاکستان، افغانستان، عراق و چین هستیم و امیدواریم که  اتفاقات خوبی برای ما در این حوزه رخ دهد.

وی با اشاره به رشد ۴۵ درصدی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از محل تبصره ۱۸ در دولت سیزدهم، گفت: این رقم از ۴ هزار میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه تولید محصول باکیفیت سالم و ارزان و ایرانی کشاورزی را طبق دستور رئیس جمهوری دنبال می‌کنیم. گفت: باید برای ارتقای کیفیت سموم و کود کشاورزی تلاش مضاعفی انجام شود تا محصول سالمی داشته باشیم. همچنانکه میتوانیم در تولید برنج از سموم شیمیایی استفاده نکنیم، لذا به دنبال ترویج آن در سایر محصولات کشاورزی هستیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه قانون انتزاع در حال اجرا است، تلاش می شود تا تصمیم گیری در خصوص برگزاری نمایشگاههای کشاورزی در نمایشگاه بین‌المللی نیز به بخش کشاورزی برگردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز