خبرگزاری کار ایران

رئیس امور شعب بانک قرض الحسنه بانک مهر در نشست خبری عنوان کرد:

بانک قرض الحسنه مهر ایران کارکرد قابل توجهی در جذب منابع و ارائه تسهیلات داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۵۴۴

همزمان با هفته دولت و هفته بانکداری اسلامی رئیس امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی در نشست خبری به تشریح عملکرد این بانک طی یک ساله گذشته پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عظیم حسین آبادی در ابتدا با تبریک هفته بانکداری به همکاران خود در بانک مهر ایران و دیگر کارکنان بانک های استان و همچنین تبریک هفته دولت گفت: خوشبختانه بانک مهر ایران طی یک سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته چه در بخش جذب منابع و چه در بخش ارائه تسهیلات کارکرد قابل توجهی داشته باشد.

وی ادامه داد: این بانک در سال جاری توانسته منابع خود را به میزان 35 درصد افزایش دهد، و این رشد نسبت به شهریور ماه سال گذشته 72 درصد بوده  است.

مدیر  شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی اظهار داشت: رشد منابع در بانک مهر ایران نشان دهنده علاقه و رغبت مردم و شهروندان به قرض الحسنه و ثواب و پاداشت معنوی حاصل از این عمل نیکو است.  

حسین آبادی تصریح کرد: این بانک وجوه حاصل از سپرده های مردم را قالب  قرض الحسنه به متقاضیان وام پرداخت می کند و در یک سال گذشته بانک مهر ایران در استان مرکزی به میزان 14000 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب بیش از 60 هزار فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.  

رئیس امور شعب بانک مهر ایران در استان مرکزی تأکید کرد: در بازه زمانی 5 ماه ابتدای سال جاری بیش از 22 هزار و 500 فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 8000 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.  

حسین آبادی ابراز داشت: بانک مهر ایران مجوزهای لازم جهت افزایش سطح تسهیلات را از دولت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد گرفته واز این رو میزان وام پرداختی از 50 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.  

وی اضافه کرد: دولت تمایل دارد میزان تسهیلات ارزان قیمت را افزایش دهد و کاهش نرخ سود بانکی و افزایش سطح تسهیلات از راهکارهای اساسی برای دست یابی به این مهم می باشد.

رئیس امور شعب بانک مهر ایران در استان مرکزی همچنین گفت: بانک مهر ایران برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی وام قرض الحسنه در اختیار اشخاص و شرکتهای حقوقی قرار می دهد.

حسین آبادی افزود: مبلغ این وام ممکن است برای شرکت های بزرگ ناچیز باشد ولی برای شرکتهای دانش بنیاد و شرکت هایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند می تواند کارساز بوده و انگیزه ای برای خود اشتغالی جوانان باشد.

وی با توضیح اینکه بانک تلاش می کند تا به کلیه اهداف بانک عمل کند، ادامه داد: بانک مهر ایران در استان همواره در راستای اهداف این بانک فعالیت می کند و بر این اساس در موضوع فرزند آوری و ازدواج به روز بوده همگام با برنامه های دولت پیش رفته و این از افتخارات بانک می باشد.  

رئیس امور شعب بانک مهر ایران در استان مرکزی اظهار داشت: این بانک ضمن افزایش منابع همواره بدنبال افزایش سرمایه بانک نیز بوده است. به طوری که بازه زمانی سال گذشته سرمایه بانک از 25 هزار میلیارد ریال  به 50 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است و تلاش می کنیم در سال جاری نیز سرمایه بانک افزایش 100 درصدی داشته باشد.  

حسین آبادی تصریح کرد: یکی از اهداف بانک پرداخت تسهیلات آسان بدون ضامن به متقاضیان بوده است که خوشبختانه در این امر مهم پیشگام بوده و بالاترین میزان پرداخت بدون ضامن در شبکه بانکی کشور دارد و توانسته مبلغ 190 هزار فقره وام بدون ضامن پرداخت شده که از  این تعداد 5600 فقره مربوط به استان بوده است.  

وی با اشاره به تسهیلات بدون ضامن، بیان داشت: در این نوع از تسهیلات چنانچه وام گیرنده در بخش دولتی مشغول به کار باشد و حقوق خود را از آن بانک دریافت کند، می تواند بدون نیاز به ضامن تا سقف 100 میلیون تومان از انواع طرحهای اعتباری استفاده کند .

رئیس امور شعب بانک مهر ایران در استان مرکزی تأکید کرد: این بانک جهت رفاه حال مشتریان و رعایت حقوق آنها اقدام به طراحی سامانه ضمان نموده است که بر این اساس چنانچه شخص وام گیرنده حقوق بگیر جایی نباشد نیز بتواند بدون ضامن وام دریافت کند.

حسین آبادی ابراز داشت: بر این اساس اعتبار سنجی و توانایی مالی فرد وام گیرنده مورد بررسی  قرار می گیرد و چنانچه توان پرداخت اقساط وام را داشته باشد، به ایشان تسهیلات بدون ضامن پرداخت خواهد شد.  

وی همچنین به حذف کاغذ از سیستم بانکی اشاره داشت و اضافه کرد: در بانک مهر ایران تمامی خدمات الکترونیکی است و تمامی مراحل از افتتاح حساب تا دریافت تسهیلات الکترونیکی بوده و کاغذی از مشتریان دریافت نمی شود که ضمن صرفه جویی در هزینه مشتریان موجب حذف فضای بایگانی در بانکها خواهد شد.

رئیس امور شعب بانک مهر ایران در استان مرکزی با بیان این خبر که به زودی کارمزد تسهیلات در بانک قرض الحسنه مهر ایران حذف می شود، گفت: بانک مهر ایران به دنبال حذف کارمزد از  تسهیلات بانکی است و تنها مبلغی را تحت عنوان مزد خدمت دریافت کند.  

حسین آبادی همچنین به تسهیلات بدون سپرده تحت عنوان کالا کارت اشاره کرد و افزود: این کالا کارتها جهت خرید کالا یا خرید خدمت ارائه می شود که شامل خرید انواع کالاهای ایرانی از سراسر کشور است. همچنین این نوع از تسهیلات کالا کارت شامل خرید خدمت نظیر ارائه تسهیلات جهت پرداخت به خدمات دندانپزشکی، پزشکی، کلنیک های ناباروری و ... نیز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میزان وام های پرداختی قرض الحسنه و خرد است، خوشبختانه  در بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی  حجم معوقات 0.5 درصد است. این موضوع نشان می دهد مردم  در پرداخت اقساط قرض الحسنه مصمم  هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز