خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان شد؛

دانش بنیان‌های قزوین برای تسهیلات قرض الحسنه از بانک مهر اقدام نکرده‌اند/ پیگیر ایجاد صندوق خبرنگاران خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۲۶۹

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در قزوین گفت: در سال جاری برای همکاری با دانش بنیان‌ها و حمایت از آن‌ها پرداخت تسهیلات تا سقف 500 میلیون تومان قابل پرداخت است و تعدادی از دانش بنیان‌ها افتتاح حساب داشته‌اند، البته در استان قزوین هنوز هیچ دانش بنیانی برای دریافت تسهیلات اقدام نکرده است که شاید به علت این باشد که هنوز زمان لازم پس از افتتاح حساب برای آن‌ها سپری نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، کاوه نایینی در نشست خبری به مناسبت هفته بانکداری اسلامی که صبح امروز در سالن اجتماعات بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد، گفت: بانک مهر بانک تخصصی قرض الحسنه است که افزایش توانمندی اقتصادی اقشار مختلف با پرداخت تسهیلات از اهداف اصلی آن است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در قزوین ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به این سمت حرکت می‌کند که کاملا الکترونیکی باشد، همچنین دارای شفافیت بوده و رتبه نخبه بانکداری اسلامی را کسب کرده است.

وی بیان کرد: در این بانک مبالغی که به عنوان وجه التزام  دریافت می‌شود برای مصارف عام المنفعه و اجتماعی صرف می‌شود و در استان قزوین در زمان شیوع کرونا و طرح شهید سلیمانی در مرحله اول 300 میلیون تومان و در مرحله دوم 340 میلیون تومان صرف تهیه تجهیزات پزشکی شد.

این مسئول افزود: بیمه حوادث در استان‌های کم برخوردار، ساخت بیمارستان، مدارس و خانه بهداشت آسیب دیده از زلزله، آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و اعطای تسهیلات اشتغال آفرینی برای آن‌ها از جمله فعالیت‌عام المنفعه این بانک است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر میزان منابع ما ۱۱۷ هزار میلیارد تومان که سهم استان قزوین ۲ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که شش و نیم درصد نقدینگی استان را به خود اختصاص داده است، رسیدن به ۴ هزار میلیارد تومان تا پپایان سال هدف ما است.

نایینی اظهار کرد: در حال حاضر در استان ۱۳ شعبه و دو باجه و ۲۸۹ هزار مشتری داریم.

پرداخت 929 فقره تسهیلات بدون ضامن در قزوین

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بدون ضامن یکی از اقدامات خوب بانک در سال جاری بود و در مجموع 40 درصد تسهیلات به این شکل بود و در این راستا در استان تا کنون ۹۲۹ فقره تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در قزوین بیان کرد: تا کنون در استان ۷۳۰ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی، ۳۷۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج، ۲۸۵ فقره فرزند آوری، 285 فقره وام برای کمیته  امداد و ۱۲ فقره وام برای بهزیستی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: افزایش سقف تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان، پرداخت وام‌های بدون ضامن، حمایت از کارآفرینی و دانش بنیان‌ها، پرداخت وام به شرکت‌های حقوقی، افزایش سرمایه به پنج هزار میلیارد تومان، ایجاد شعب مجازی در استان‌ها، خرید اوراق دولتی، هوشمندسازی، تسهیلات آنلاین، ورود به بازار بین بانکی و ارتقای شفافیت مالی از جمله اقدامات بانک در هشت ماهه گذشته است.

این مسئول بیان کرد: کارمزد 4 درصد بانک تا پایان سال حذف خواهد شد و مزد خدمت جایگزین آن خواهد شد که یکی از اقدامات خوب بانک است.

وی ادامه داد: اگر سازمان‌ها و شرکت‌ها حقوق پرسنل را توسط بانک پرداخت کنند یک تا پنج درصد مجموع حقوق را به عنوان امتیاز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم که می‌توانند از آن برای پرداخت وام قرض الحسنه برای پرسنل استفاده کنند.

نایینی گفت: برای پرداخت تسهیلات به خبرنگاران پیگیری‌هایی را خواهیم داشت که برگزاری جلسه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله آن‌ها است و به دنبال ایجاد صندوق خرنگاران هستیم.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در قزوین عنوان کرد: در حوزه کالا کارت تا کنون 2 هزار و 476 فقره به مبلغ 73 میلیارد تومان داشتیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز