خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی:

۹۵ درصد مشکلات دارویی بیماران سرطانی استان حل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۱۳

با اختصاص اعتبار خاص به دلیل قطب سرطانی بودن استان همچنین متقبل شدن بخشی از هزینه های دارویی توسط شرکت های بیمه ای ۹۵ درصد مشکلات دارویی بیماران سرطانی استان مرکزی حل شده است.

اراک - ایلنا: با اختصاص اعتبار خاص به دلیل قطب سرطانی بودن استان همچنین متقبل شدن بخشی از هزینه‌های دارویی توسط شرکت‌های بیمه‌ای ۹۵ درصد مشکلات دارویی بیماران سرطانی استان مرکزی حل شده است.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی در گفتگو با ایلنا با اعلام این خبر گفت: هزینه درمان بیماران سرطانی که از سال گذشته تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته بود با تمهیدات دولت آقای روحانی با پیش بینی و اختصاص اعتبار خاص برای استان همچنین با حمایت شرکت‌های بیمه‌ای متعادل شده است.
احمد قربانی گفت: از ماه گذشته اعتباری برای بیمارستان آیت ا… خوانساری و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ شد که با هزینه کرد این اعتبار بیمارانی که در بیمارستان خوانساری ویزیت و مراحل درمان را طی می‌کنند از ۳۰ تا ۷۰ درصد تخفیف دارو برخوردار شده و افرادی که به مطب پزشکان مراجعه می‌کنند نیز با معرفی نامه می‌توانند از این تخفیف برخوردار شوند.
قربانی با بیان اینکه این حمایت مقداری آرامش در بیماران و خانواده‌های آنان ایجاد کرده اظهار امیدواری کرد: با قولی که معاونت غذا و بهداشت و درمان معاونت غذا و درمان داده این حمایت‌ها مستمر باشد.
وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه و حمایت بخش دولتی از اقدامات پژوهشی که در انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان سالهاست در دست انجام است تصریح کرد: انجمن با اعتقاد به پیشگیری از سرطان و شناخت علل و عوامل بیماری زا در دستور کار خود قرار داده و در این مسیر با انجام برنامه‌های غربالگری هر ساله به موفقیت‌هایی دست یافته است و از آنجا که برای توسعه پژوهش‌ها نیاز به حمایت‌های فکری و مادی دولتی نیز هست به پیشنهاد انجمن و اعلام موافقت استانداری مرکزی قرار است این موضوع در جلسه‌ای با مشارکت سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی استان و استانداری مطرح شود که امیدواریم به نتایج ثمربخشی برسد.
قربانی از دیدار نمایندگان استان در مجلس و مسوولان ارشد سیاسی در روزهای آینده با رئیس جمهور خبر داد و گفت: ما نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات انجمن را به صورت مکتوب در اختیار مسوولان ارشد استان قرار داده‌ایم تا با طرح موضوعات نسبت به رفع علل و عوامل بیماری زا در استان اقدام و حمایت از بیماران سرطانی در این استات که به عنوان قطب سرطانی در کشور شناخته شده است انجام شود.
دکتر دلاور معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ضمن تایید اظهارات مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان متذکر گردید با اعتباری که برای حمایت‌های دارویی از بیماران اختصاص یافته تاکنون متجاوز از ۲۰۰ بیمار با معرفی به داروخانه هلال احمر از تخفیفات ۳۰ تا ۷۰ درصد برخوردار شده و در برخی موارد ۱۰۰ درصد هزینه‌های بیماران با حمایت دولتی پرداخت شده است.

دلاور تصریح کرد: این حمایت ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز