خبرگزاری کار ایران

ضرورت تبیین اخلاق محیط زیستی در جامعه

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۹۸

مردمی که شیوه‌ی تعامل با وحوش خود را می‌دانند و حرمت حیات را در تمامی جلوه‌های آن رعایت می‌کنند، هرگز اجازه‌ی نهادینه شدن خشونت را در جامعه و سرزمین‌شان نمی‌دهند.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست سراسری روئسای سلامت و تندرستی ادارات کل آموزش و پرورش به تشریح منشور مدارس جامع محیط زیستی پرداخت و بر ضرورت شکل گیری این مدارس در وضعیت بحرانی محیط زیست کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمّد درویش در اجلاس دو روزه رؤسای سلامت و تندرستی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور به تشریح منشور مدارس جامع محیط زیستی و نحوه‌ی تعامل با وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

وی به ضرورت شکل‌گیری طرح مدارس جامع محیط زیستی در وضعیت کنونی و بحرانی محیط زیستی کشور اشاره کرد و یادآور شد: ما چاره‌ای نداریم جز آنکه با زبانی جذاب و اثرگذار به دانش‌آموزان امروز و مدیران فردای این کشور بنمایانیم که چرا هیچ جانداری را نباید جاندار زیانکار و هیچ گیاهی را نباید علف هرز بنامیم.

درویش بر ضرورت تبیین اخلاق محیط زیستی به عنوان راهکاری برای مهار پدیده‌ی خطرناک خشونت‌گرایی در جامعه تأکید کرد و گفت: مردمی که شیوه‌ی تعامل با وحوش خود را می‌دانند و حرمت حیات را در تمامی جلوه‌های آن رعایت می‌کنند، هرگز اجازه‌ی نهادینه شدن خشونت را در جامعه و سرزمین‌شان نمی‌دهند.

مدیر کل آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، حمایت واقعی و ملموس از پیشنهاد رییس جمهور برای رفتن به سوی جهانی عاری از خشونت را در گرو حرمت‌نهادن به اخلاق و آموزه‌های محیط زیستی دانست.

درویش با اشاره به تنها شهر ایران و منطقه‌ی خاورمیانه که بیش از ۴۰۰ سال است در آن، قتلی رخ نداده – فریدون‌شهر اصفهان گفت: اگر دست به دست هم بتوانیم آرمان مدارس جامع محیط زیستی را در گستره‌ی کشور اجرایی و عملی سازیم، آنگاه موهبت‌ها و زیبایی‌های سرشار طبیعت کشور، مجال پرورش ایرانیانی خشونت‌گریز و مسئولیت‌پذیر را در جای جای ایران‌زمین فراهم خواهد ساخت.

این گزارش می‌افزاید، حمیدی معاون وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تشکر از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط سازمان حفاظت محیط زیست در دوران مدیریت سرکار خانم دکتر ابتکار، بر عزم وزارتخانه خویش برای همراهی و تعامل بیشتر و سازنده‌تر با این تلاش‌ها تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد به زودی مفهوم مدارس جامع محیط زیستی در کشور نهادینه شده و به اجرا درآید.

همچنین، ضیاالدینی مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش هم ضمن قدردانی از زحمات معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، قول داد که نهایت تلاش خود را در همراهی با محمّد درویش برای تحقق اثربخش‌تر این مهم بروز دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز