خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری:

اتحاد راهنمایان گردشگری ایران در دنیا کم نظیر است

کد خبر : ۱۴۸۲۴۶

هوشنگ مرادی کرمانی: گردشگری ادبی می‌تواند به رونق کتابخوانی در جامعه کمک کند / رسنیگ: هر گردشگری که از ایران راضی بازگردد می‌تواند تبلیغ کننده‌ای برای حضور سایر گردشگران در ایران باشد.

ایلنا: نشست خبری هفتمین جشن راهنمایان گردشگری با حضور رییس فدراسیون جهانی راهنمایان، رئیس جامعه هتل‌داران کشور، رئیس شورا و فرماندار بم در محل ارگ جدید بم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در این نشست خبری که به مناسبت هفتمین جشن راهنمایان گردشگری برگزار شد بر لزوم توجه به آموزش راهنمایان تاکید کرد و گفت: دانش یک راهنما باید به روز باشد.

فیلییستاس رسنیگ با یادآوری برگزاری دوره بین المللی WFTGA در تهران گفت: ما آرزو می‌کنیم که این دوره در شهرهای دیگر نیز برگزار شود.

وی با اشاره به حمایت‌های کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور چنین اتحادی را در دنیا کم نظیر خواند.
رسنیگ با نام بردن از راهنمایان گردشگری تحت عنوان سفرای فرهنگی کشور‌ها بر حمایت دولت از راهنمایان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه نقش یک راهنما بسیار مهم است و باید خود را به روز کند، افزود: در این میان شما دارای کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور هستید که یک فدراسیون است و می‌تواند نماینده‌ای از سوی شما باشد و مانند یک چتر حمایتی عمل کند.

رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری همچنین به سفر چند روزه خود در ایران اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه درخصوص ایران مطالب بسیاری خوانده‌ام اما فرصت زیادی برای دیدن جاذبه‌های آن نیاز است و در فرصت اندکی که در اختیار داشتم این مهم امکان پذیر نبود.

وی با تاکید توجه به زیرساخت‌ها و آشنایی راهنمایان با زبان‌های مختلف گفت: هر گردشگری که از ایران راضی بازگردد می‌تواند تبلیغ کننده‌ای برای حضور سایر گردشگران در ایران باشد.

در ادامه این نشست خبری رئیس جامعه هتل‌داران کشور گفت: راهنمایان گردشگری، هتل‌ها و اماکن اقامتی و همچنین دفا‌تر و آژانس‌های مسافرتی ارکان مهم سفرهای توریستی و گردشگری هستند که نقش راهنمایان بسیار مهم و حیاتی است.

حمزه‌زاده افزود: ما به منظور حمایت از صنف تلاشگر راهنمایان گردشگری برنامه‌های متعددی داریم که از جمله می‌توان به اختصاص کارت عضویت و تخفیف ویژه برای تورهای گردشگری اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ هتل در سطح کشور گفت: استانداردسازی هتل‌ها و ارائه امکانات با قیمت پایین نیازمند حمایت دولت و تخصیص اعتبارت و تسهیلات بانکی است، البته ما سعی کردیم بر اساس نرخ تورم نرخ هتل‌ها را کاهش یا افزایش دهیم.

حمزه‌زاده با بیان اینکه در نوروز ۹۳ تا ۴۰ درصد تخفیف در هتل‌های کشور داریم گفت: با توجه به پایین بودن میزان استفاده مردم از هتل، امیدواریم شاهد حضور بیشتر مسافران و گردشگران در هتل‌ها باشیم.

هوشنگ مرادی کرمانی نیز در این نشست خبری که به مناسبت هفتمین جشن راهنمایان گردشگری برگزار شد خود را به عنوان یک کرمانی و میزبان جشن معرفی کرد و گفت: خوشحال هستم که با جوانان خوش ذوق و مهربان و ایراندوست در اینجا آشنا شدم. هرچند در دانشگاه و سایر بخش‌ها با افراد مختلف در ارتباط هستم اما چنین جمعی را تاکنون ندیده‌ام.

نویسنده کتاب قصه‌های مجید در پاسخ به ارتباط گردشگری ادبی و «کتاب شما که غریبه نیستید» گفت: من به عنوان نویسنده‌ای که در میان مخاطبانم کودک و نوجوان نیز حضور دارند جمله‌ای که زیاد شنیده‌ام این است که با نوشته‌های من بزرگ شده‌اند.

وی تاکید کرد: هر نوشته‌ای دارای پشتوانه‌ای فرهنگی است و من نیز به عنوان نویسنده تمام عمر با ماهیت به عنوان هنرمند از گذشته‌ام که ۱۳ سال اول عمرم در روستای سیرچ گذشت از آن در نوشته‌هایم الهام گرفته‌ام.

مرادی کرمانی به طنز افزود: البته ما گردشگری بی‌ادبی نداریم که گردشگری ادبی داشته باشیم. اما ما در فرهنگستان زبان و ادب فارسی هر روز با گروه‌های فعال گردشگری روبه رو می‌شویم که از پیشنهادات متنوع آن‌ها درخصوص نامگذاری تورهای مختلف گردشگری حیرت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: شاید بتوانم بگویم که تاکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ نوع تور از پرنده نگری و ماهی‌شناسی گرفته تا گردشگری سلامت را برای نامگذاری و تصحیح آن واژه به فارسی معرفی کرده‌اند. من از این تنوع در حیرتم. یکی از انواع گردشگری نیز ادبی است و بسیار خوب و نیکوست.

کرمانی با اشاره به اینکه گردشگری ادبی می‌تواند به رونق کتابخوانی در جامعه کمک کند گفت: چنانکه کتاب «شما که غریبه نیستید» در جامعه کتاب نخوان ما تاکنون به چاپ ۱۹ رسیده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا مجید کرمانی داستان اصفهانی شد، گفت: موقعیت فیلم با داستان متفاوت است چراکه فیلم نیاز به شرایط خاص دارد که در آن زمان در کرمان نه امکانات مادی و نه نیروی انسانی محیا نبود. به طور مثال کدام پیرزن کرمانی حاضر بود نقش بی‌بی مجید را بازی کند و در روز ۱۳ یا ۱۴ ساعت پشت دوربین بازی کند و از کمر درد و پا درد قر نزند و فیلمبرداری را نیمه راه‌‌ رها نکند؟

وی در پایان گفت: شبکه ۳ امتیاز ساخت «شما که غریبه نیستید» برای سریالی ۲۶ قسمتی را گرفته است اما با گذشت ۳ سال هنوز خبری از آن نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز