خبرگزاری کار ایران

صنعت فرش می‌تواند به صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی بپیوندد

کد خبر : ۱۴۴۰۷۷

صنعت فرش به عنوان یکی از مهم‌ترین رشته‌های صنایع دستی می‌تواند در بخش صنایع دستی سازمان تجمیع شود.

ایلنا: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در موزه فرش ایران از بخش‌های مختلف این موزه بازدید کرد و گفت: فرش می‌تواند به صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی بپیوندد.

به گزارش ایلنا، " مسعود سلطانی فر " در جریان بازدید از بخشهای مختلف موزه فرش ایران با جمعی از هنرمندان فرش، طراحان و بافندگان از جمله استادجعفر پاکدست، هوشنگ زارع اصل، ژیلا عرب‌زاده و… دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وی با بیان اینکه هنر بافت فرش از ارزش و قدمت بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: این موزه می‌تواند تجلی‌گاه هنر قالی بافی در کشور باشد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی هم چنین از مخازن نگهداری فرش‌های این موزه بازدید و دستورات لازم برای رفع مشکلات موجود در این موزه را صادر کرد.

سلطانی فر همچنین بر حمایت همه جانبه سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی بویژه هنرمندان قالی باف تاکید کرد و افزود: صنعت فرش به عنوان یکی از مهم‌ترین رشته‌های صنایع دستی می‌تواند در بخش صنایع دستی سازمان تجمیع شود.

سلطانی فر همچنین در جریان بازدید از مراحل ساخت هتل اسپیناس بهرود حمایت از سرمایه گذاران صنعت گردشگری را از اولویت‌های اصلی این سازمان برشمرد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی با تاکید بر مزیت‌های هتل اسپیناس بهرود نسبت به سایر پروژه‌های در دست احداثخاطرنشان کرد: در ساخت این پروژه از بالا‌ترین استانداردهای روز دنیا استفاده می‌شود.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به سرمایه گذار و مالک این پروژه پیشنهاد داد با توجه به اجرای موفق چند پروژه اقامتی مانند هتل‌های اسپیناس آستارا و تهران، در شهرهای دیگر مانند اصفهان، رشت، اهواز، کرمانشاه و سایر مراکز استان‌ها نیز نسبت به ساخت هتل اقدام کند.

علی اصغر امیری سرمایه گذار هتل اسپیناس بهرود نیز در جریان بازدید رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این پروژه از پیشرفت ۸۰ درصدی آن طی دو سال و نیم گذشته خبر داد و اظهار امیداوری کرد تا پایان نیمه اول سال ۹۳ به بهره برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز