خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری:

با مصوبه هیئت دولت، ستاد دائمی هماهنگی خدمات سفر تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۸۶

خوشبختانه در دولت یازدهم با همکاری سازمان میراثفرهنگی و گردشگری و وزارت کشور ستاد هماهنگی خدمات سفر ایجاد شده است که تمرکز آن در استان‌ها به ریاست استانداران و مدیران کل میراثفرهنگی استان‌ها تشکیل خواهدشد. این ستاد به صورت دائمی فعالیت خواهد کرد.

ایلنا: معاون گردشگری از تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر توسط هیئت دولت و ابلاغ وزارت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " رحمانی موحدی " در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه ساختار تشکیلاتی معاونت گردشگری با رویکرد نگاه کلان به این مسئله بر اساس کار‌شناسی تغییر کرده است اظهار کرد: این تغییرات به تایید معاون رئیس جمهور رسیده و ابلاغ نیز شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس ۵ اداره کل با عنوان مطالعات آموزش و گردشگری، برنامه ریزی گردشگری، اداره کل بازاریابی و توسعه گردشگری، اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری و اداره کل کمیته‌های گردشگری تشکیل شده است.

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی و گردشگری همچنین درباره کمیته ملی طبیعت‌گردی متشکل از سه سازمان میراثفرهنگی و گردشگری سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان‌ها جنگل‌ها تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت، آئین‌نامه موضوعات مربوط به طبیعت و منابع طبیعی براساس جلسه مشترکی که توسط روسای کل این سه سازمان تشکیل شده، تهیه و در حال بررسی است تا تمامی فعالیت‌های زیست محیطی در آن دیده شود.

رحمانی با بیان اینکه برای مسئله گردشگری سلامت و زیارت نیز در حال تهیه چنین دستور عملی هستیم تصریح کرد: اداره کل کمیته‌های گردشکری در ساختار جدید تشکیل شده است و در این ساختار تمامی موارد لحاظ شده است.

رئیس سازمان گردشگری درباره دبیر خانه کانون هماهنگی گردشگری که از ابتدای دولت نهم تقریبا تعطیل شده است گفت: ساز و کار قانونی این دبیرخانه نیز با محوریت گردشگری در آینده نزدیک مجددا فعال خواهد شد.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره موضوع سفر با توجه به نزدیک شدن به ایام سفر نوروزی تاکید کرد: تاکنون عناوین مختلفی با عنوان تسهیلات سفر بدون هیچ مصوبه قانونی در دولت فعالیت می‌کرد که درک و برداشت مدیران، رویکرد فعالیت بود که با آسیب‌ها و معایب زیادی مواجه بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دولت یازدهم با همکاری سازمان میراثفرهنگی و گردشگری و وزارت کشور ستاد هماهنگی خدمات سفر ایجاد شده است که تمرکز آن در استان‌ها به ریاست استانداران و مدیران کل میراثفرهنگی استان‌ها تشکیل خواهدشد. این ستاد به صورت دائمی فعالیت خواهد کرد.

رئیس سازمان گردشگری در پاسخ به اینکه آیا ماموریت‌های ستاد نسبت به گذشته تغییر می‌کند یا نه؟ گفت: بحثما در این ستاد هماهنگی بیشتر است ما وظایف و دستورالعمل‌ها را تعیین کرده‌ایم.

وی در باره توزیع سفر تاکید کرد موضوع توزیع سفر به سازمان گردشگری بر نمی‌گردد و وظیفه ما نیست، بلکه دولت و مجلس باید آن را بررسی و ساماندهی کند. متاسفانه به دلیل اینکه توزیع تعطیلات به روش سنتی انجام می‌شود ما تلاشمان براین است که خدمات خوبی را به مسافران در طول سال ارائه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز