خبرگزاری کار ایران

هاشمی نخل ابراهیمی:

یک میلیارد دلار برای تأمین آب آشامیدنی کل کشور اختصاص داده شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۶۹

تعیین منابع اعتباری ویژه برای آبرسانی و بازسازی شبکه داخلی روستاهایی که(۸۰۰ روستای حوزه انتخابیه اینجانب) مشکل آب دارند اعتبار ویژه می‌طلبد.

نماینده مردم رودان از مسئولان درخواست کرد که یک میلیارد دلار به تامین آب آشامیدنی کل کشور اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه هم اکنون در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم، تصریح کرد: دولت در لایحه برنامه ششم چند مورد مهم را مد نظر قرار دهد که یکی از آنها توجه ویژه به توازن منطقه ای و توسعه منطقه کمتر توسعه یافته و تأمین اعتبار ویژه است که جبران خسارت وارده به کشاورزان و باغدارانی که از خشکسالی و یا بیماری گیاهی آسیب دیده و توان پرداخت اصل و سود تسهیلات را ندارند از جمله آنهاست که باید دولت اصل و سود تسهیلات را برای اینگونه کشاورزان پرداخت نماید.

وی با تاکید بر ضرروت برقراری معافیت ۲۰ درصدی برای بازاراچه‌های مرزی مناطق کمتر توسعه یافته به ویژه تیاب، سیری، کوگسر و کوهستک، گفت: تعیین منابع اعتباری ویژه برای آبرسانی و بازسازی شبکه داخلی روستاهایی که(۸۰۰ روستای حوزه انتخابیه اینجانب) مشکل آب دارند اعتبار ویژه می‌طلبد.

این نماینده مجلس همچنین توصیه کرد: توصیه من این است که از منابع اعتباری برداشته شده از صندوق توسعه ملی حداقل ۱ میلیارد دلار به این امر اختصاص داده شود تا کل کشور مشکل آب آشامیدنی روستاها و شهرها برطرف شود همچنین احداثآب شیرین کن در مناطق ساحلی، توسعه شبکه برق روستاها و احداثراه روستایی و فرعی و بهسازی روستاها و احداثواحدهای آموزشی جایگزین واحدهای تخریبی در مناطق کمتر توسعه یافته در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی نخل ابراهیمی در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای فانی برای دیدن مسائل و مشکلات آموزشی سفری به شرق هرمزگان داشته باشید. همچنین تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، صدور مجوز خاص برای شهرستان های شرق استان با توجه به کمبود هزار نفری نیروی انسانی و کادر آموزشی و افزایش سهمیه شهرستان های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در دانشگاه فرهنگیان، ایجاد نمایندگی آموزش و پرورش در بخش بندزرد و کوهست، ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش بخش جوین به اداره، پرداخت فوق العاده نوار مرزی به کلیه کارکنان آموزش و پرورش شهرستان های محروم شرق هرمزگان و تجهیز کلاس های درسی به وسایل سردکننده و هوشمندسازی را در دستور کار قرار دهید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز