خبرگزاری کار ایران

با ۱۷۹ رأی موافق نمایندگان؛

۳۵۰۰ بازرس سازمان حمایت با وزارت صنعت قرارداد معین می بندند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۷۶۰

در جلسه امروز علیرضا محجوب و نادر قاضی پور پیشنهاد اضافه شدن امضای قرارداد وزارت صنعت در سال های آتی را ارائه کردند که با پیشنهاد آنها موافقت نشد و بنابر این مشکل بازرسان بازرسان سازمان حمایت از مصرف‌ کنندگان تنها برای سالجاری حل شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه دادند طبق بودجه سال ۹۳ با ۳۵۰۰ نفر از بازرسان شاغل در حوزه نظارت بر بازار قرارداد کار معین منعقد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس در اواخر سال گذشته قانونی را تصویب کردند که طبق آن همه ی قراردا ها باید بر مبنای قانون کار باشد. پس از این مصوبه وزارت صنعت و معدن بازرسانی که قراردادشان طبق قوانین نبود تبدیل به نیروهای شرکتی کرد و از حقوق. مزایا و امنیت شغلی آنها کاسته شد.

پس از پیگیری‌های فراوان بازرسان شاغل در وزارت صنعت و معدن و تجارت با تلاش برخی نمایندگان مجلس طرحی را به صحن علنی آمد که طبق آن به وزارت صنعت و معدن اجازه داده می شود با این نیروها قرارداد معین امضا شود و امروز این طرح با موافقت نمایندگان به تصویب رسید و تبدیل به قانون کشوری شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده واحده طرح اجازه به وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص انعقاد قرارداد کار معین با بازرسان شاغل در حوزه نظارت بر بازار، به این وزارتخانه اجازه دادند برای مدت یک سال با ۳۵۰۰ نفر از این بازرسان قرارداد کار معین منعقد کنند. براساس ماده واحده این طرح به وزارت صنعت و معدن و تجارت(سازمان‌های استانی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) اجازه داده می‌شود در سقف ۳۵۰۰ نفر بازرس به صورت قرارداد کار معین با تامین از محل ردیف اعتباری ۱۷-۵۵۰۰۰۰۰ بودجه سال جاری جهت اجرای طرح‌های نظارتی دولت و کنترل بازار در مجموعه کشور نسبت به تمدید قراردادهای قبلی و جایگزینی آنها بدون هزینه جدید اقدام نماید.

این ماده واحده با ۱۷۹ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

گفتنی است در جلسه امروز علیرضا محجوب و نادر قاضی پور پیشنهاد اضافه شدن امضای قرارداد وزارت صنعت در سال های آتی را ارائه کردند که با پیشنهاد آنها موافقت نشد و بنابر این مشکل بازرسان تجمع بازرسان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تنها برای سالجاری حل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز