خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

جوامع غربی زیر بارمدح و ثنای خود خفه شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۴۰

امروز برخی متفکران غربی معتقدند دموکراسی غربی جذابیت خود را از دست داده و جوامع را دچار افسردگی دموکراتیک و به تعبیر دیگر بیماری ترس از تهی شدن نموده است و به نظر آنان جوامع غربی امروز بی‌حس شده و خود را پس کشیده و شوق مبارزه را از دست داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جوامع غربی مومیایی و منجمد شده زیر بار مدح و ثنای خود به معنای واقعی کلمه خفه شده‌اند.

به گزارش خبرنگارایلنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و امام(ره) با پیام‌های روشن و حماسی خود روح ملت بزرگ ایران را به حرکت درآورد و حرکتی ایجاد نمود که نه تنها به سیطره دیکتاتور وابسته خاتمه داد، بلکه موجی زنده در جهان ایجاد کرد که همه دیکتاتورها را به رعشه درآورد و امروز آثار آن را مشاهده می‌کنیم که انقلاب‌های منطقه در سال‌های اخیر فقط نمونه‌ای از تاثیرات انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم قم در ادامه افزود: یکی از رهبران این انقلاب‌ها در سفر اخیر به اینجانب گفت مهمترین تاثیر انقلاب اسلامی این بود که ترس از هیمنه ابرقدرت‌ها را نزد مسلمانان از بین برد و فضایی ایجاد کرد که بتواند در مقابل ستمگران بین‌المللی و دیکتاتورها ایستادگی نمایند. و اینجاست که رهبری ارزشمند امام(ره) در پیشبرد انقلاب را بهتر می‌توان دریافت که فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و بارها و بارها در وصیت‌نامه تاریخی خویش بر این امر تاکید نمود که مبارزه با استکبار جهانی راه نجات امت اسلامی است.

وی گفت: در ۳۵ سال پیش صحنه جهانی مرکب بود از سه جهان کاملا متفاوت. جهان سرمایه که یک قطب آن را شکل می‌داد و جهان مارکسیستی که قطب مقابل آن بود و جهان سوم که عملا استقلالی از خود نداشت و کشورهای جهان سوم علی‌رغم وابسته نمودن خود به یکی از این دو قطب استکباری همچنان در فقر و عقب‌افتادگی گرفتار بودند که نمونه آن وضعیت کشور ما بود که اگر چه منابع عظیم انرژی را در اختیار داشت اما با وابستگی فضاحت‌آور به آمریکا، دیکتاتوری عقب‌افتاده‌ای را ایجاد نمود و به جای ایستادگی در مقابل استکبار جهانی منقاد آنان بود، اما در مقابل ملت با گردن‌کلفتی و استبداد عملا با هرگونه آزادی بیان و عدالت اجتماعی مبارزه می‌نمود و به جای توسعه آبادانی کشور، فساد اسفبار را بر کشور تحمیل کرد،

وی ادامه داد: از عجایب روزگار این است که آمریکا چه آن زمان و چه امروز با لحن پرطمطراق، خود را مدافع دموکراسی معرفی می‌کند که احتمالا در سرزمین اوهام خود به دنبال سکویی کمکی برای موجه نمودن خود است، غافل از اینکه بین ملل مسلمان هیچ کشوری به اندازه این کشور منفور نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اما امام(ره) در انقلاب اسلامی، جهان چهارمی را خلق کرد، تاکیدکرد: نکته مهم در این است که امام به درستی به مشکلات درونی سه جهان پی برده بود.

لاریجانی درادامه گفت: امروز برخی متفکران غربی معتقدند دموکراسی غربی جذابیت خود را از دست داده و جوامع را دچار افسردگی دموکراتیک و به تعبیر دیگر بیماری ترس از تهی شدن نموده است و به نظر آنان جوامع غربی امروز بی‌حس شده و خود را پس کشیده و شوق مبارزه را از دست داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از این متفکران پیش‌بینی کرده‌اند که دموکراسی در گرداب مرگ کاذب خود در بی‌حسی کامل نابود می‌شود و جوامع غربی مومیایی و منجمد شده زیر بار مدح و ثنای خود به معنای واقعی کلمه خفه شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز