خبرگزاری کار ایران

نماینده قائمشهر در نطق میان دستور:

دولت ذائقه مازندرانی‌ها را تلخ کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۷۰

از دولت به دلیل ارئه سریع لایحه بودجه ۹۳ به مجلس انتقاد کرد و گفت: دولت در این امر عدالت را فدای سرعت کرده است و از این بابت دولت ذائقه مردم حوزه انتخابیه من یعنی مازندرانی را تلخ کرده است.

نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی از دولت به دلیل ارئه سریع لایحه بودجه ۹۳ به مجلس انتقاد کرد و گفت: دولت در این امر عدالت را فدای سرعت کرده است و از این بابت دولت ذائقه مردم حوزه انتخابیه من یعنی مازندرانی را تلخ کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، کمال علیپور بنکداری نماینده قائمشهر درنطق خود با اشاره به عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اظهار داشت: حرکت عظیم اربعین حسینی با حضور پررنگ در انتخابات و همچنین رهبری هوشیار، بصیر و توانمند پشتیبان شما خواهند بود، پس حتی ذره‌ای از حقمان نباید کوتاه بیاییم.

وی با تسلیت ایام اربعین حسینی نهضت امام حسین را زنده و روح ایثار و مقاومت و شهادت را جاری در تمام تاریخ دانست و تاکید کرد: فرهنگ عاشورا هرگز خاموش و فراموش نخواهد شد.

وی با اشاره به طرح سوالی در مورد مفاد لایحه بودجه ازدولت گفت: آیا معنای تدبیر این است؟ انتظار مردم قائمشهر و سوادکوه و جویبار و سیمرغ از دولت توجه ویِژه به امکانات استان و تخصیص بودجه لازم در این زمینه است.

علیپور تکمیل فوری کارخانه کوک سازی سوادکوه که ۱۶ سال است تکمیل نشده یا کارخانه ذغال شویی را از پروژه هایی دانست که در حوزه انتخابیه او باید مورد اهتمام جدی دولت قرار گیرد.

این نماینده قائمشهر ادامه داد: آزاد راه قائمشهر به ساری یا قائمشهر به جویبار و قائمشهر به سیمرغ از موضوعات مهم مازندران است.

وی خطاب به سخنگوی دولت تاکید کرد: جناب آقای دکتر نوبخت! آیا می دانید حوزه انتخابیه من قطب کشاورزی است؟ تدبیر شما در این مورد چیست تا بتوان به طور بهینه از این امکانات استان استفاده کرد؟ کجا یا چگونه باید خرید تضمینی مرکبات را سامان داد؟ دولت باید اهتمامی به خرج دهد تا مشکلاتی مانند دغدغه کارگران البرز سوادکوه مرتفع گردد.

نماینده قائمشهر درمجلس با اشاره به اینکه چرا سهم آبخیزداری و لاینینگ در نظرگرفته نشده است، گفت: حماسه اقتصادی از این نوع توجهات به وجود می‌آید. شما ذائقه مردم حوزه انتخابیه مرا تلخ کرده‌اید.

وی با بیان اینکه اتمام بزرگراه تهران – شمال از جمله انتظارات مردم مازندران از دولت است، ادامه داد: با توجه به گردشگر‌پذیر بودن منطقه توجه ویژه به بیمارستان رازی قائمشهرو مرحوم عزیزی جویبار و خانه بهداشت های روستایی از اهم اموری است که اهتمام ویژه مسئولاتن امر را طلب می کند.

علیپور خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: جناب آقای جنتی! آیا پروژه های فرهنگی استان حوزه انتخابیه مرا زیر نظر دارید؟ قائمشهر و جویبار و سیمرغ دارای نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است و دریغ از یک فرهنگسرا ی چندمنظوره برای اهداف آموزشی و فرهنگی و هنری و تفریح یا ورزشی. این موارد باید در بودجه ۹۳ مورد توجه قرار می‌گرفت که انشاالله قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس همچنین خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: چناب آقای حجتی! ایا در جریان زحمات بر باد رفته باغداران استان مازندران هستید؟

وی در پایان با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۳ و بیان اینکه دولت در ارائه بودجه در زمان مقرر عدالت را فدای سرعت کرده است، اضافه کرد: دولت مبنای اصولی برنامه پنجم را در لایحه بودجه رعایت نکرده، وابستگی دولت به نفت از نگاه درآمدی بیشتر شده و در مبحث‌ مالیاتی نیز با توجه به عدم دسترسی‌های نوین و شبکه‌های مالیاتی، تحقق آن دور از دسترس است و بار روانی آن سبب تورم بیشتر در جامعه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز