خبرگزاری کار ایران

درخواست نماینده هرمزگان از رییس‌جمهور؛

مصوبه تقسیمات کشوری هرمزگان را لغو کنید

کد خبر : ۱۱۵۱۲۳

مردم هرمزگان نجیب، صادق‌اند ولی تحقیر نمی‌پذیرند. مردم هرمزگان در این سه هفته نگران بوده‌اند / بنادر چابهار، شهید رجایی، بوشهر، خرمشهر، حضرت امام(ره) ظرفیت‌های خالی بسیاری دارند چه دلیلی می‌آورید که در یک محدوده حفاظت شده زیست محیطی بندر بسازید؟

نماینده بندرعباس در واکنش به انتزاع ۵ روستا از هرمزگان و الحاق آن به استان فارس گفت: تصمیم‌گیری مبنی بر انتزاع ۵ روستا از هرمزگان و الحاق آن به فارس به لحاظ جغرافیایی و به دلیل عدم مطابقت با آیین نامه اجرایی قانون تقسیمات امری غیرکار‌شناسی است.
به گزارش ایلنا‏، منصور در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس با بیان اینکه به فریاد مردم هرمزگان به گوش مسئولان نرسیده است، گفت: در دهه ۶۰ فولاد هرمزگان را به استان دیگری انتقال دادند و مردم با نگرانی تمام و بنا به مصلحت سکوت کردند. در دهه ۷۰ بار دیگر معدن فاریاب از هرمزگان جدا شد و در دهه ۸۰ نیز صنایع غرب استان با پذیرش نیروهای غیرماندگار در هرمزگان موجب غربت شدند و مردم باز سکوت کردند.
وی خطاب به رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور و وزیر کشور، گفت: امروز هم در دهه ۹۰ عده‌ای از نجابت، صداقت و خویشتنداری مردم هرمزگان سواستفاده کرده و قصد دارند لطمه دیگری به هرمزگان وارد کنند. مردم هرمزگان نجیب، صادق‌اند ولی تحقیر نمی‌پذیرند. مردم هرمزگان در این سه هفته نگران بوده‌اند.
این نماینده مجلس افزود: تصمیم گیری شما مبنی بر انتزاع ۵ روستا از هرمزگان و الحاق آن به فارس به لحاظ جغرافیایی و به دلیل عدم مطابقت با آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ و ۱۳ قانون تقسیمات که هر گونه انتزاع و الحاق باید با حفظ جهات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، طبیعی و اقتصادی و امنیتی صورت پذیرد، امری غیرکار‌شناسی است. مردم هرمزگان سه هفته است که اعتراض خود را بار‌ها نسبت به این مصوبه اعلام کرده‌اند.
نماینده مردم بندرعباس، قشم ادامه داد: بنادر چابهار، شهید رجایی، بوشهر، خرمشهر، حضرت امام(ره) ظرفیت‌های خالی بسیاری دارند چه دلیلی می‌آورید که در یک محدوده حفاظت شده زیست محیطی بندر بسازید. آیا این موضوع جز تحقیر چیز دیگری است؟ چگونه است که هنوز ده‌ها مصوبه در دولت قبل در حوزه تقسیمات کشوری در آن وزارت خانه خاک می‌خورد ولی یک مصوبه با قید فوریت ابلاغ می‌شود.
وی افزود: پایگاه‌های نظامی بسیاری در نوار ساحلی از خرمشهر تا چابهار استقرار دارند. چه ضرورتی به تجهیزات نظامی است؟ آیا برای انتقال آب به صنایع استان فارس نیاز به اصلاح تقسیمات کشوری است؟ آقای وزیر آیا می‌دانید که هم اکنون پالایشگاه گاز بندر عباس به کرمان گاز صادر می‌کند؟ آیا می‌دانید آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی هرمزگان قرار است ۷۰۰ هزار متر مکعب آب به کرمان صادر کند که باعثافتخار ماست، مگر برای انتقال آب، ویزا و روادید نیاز است؟
نماینده بندر عباس با اشاره به اینکه ما ضربه کم جمعیتی و تعداد کم نمایندگان را می‌خوریم، اظهار داشت: آقای وزیر شما مقصرید. باید پاسخ تقصیر خود را بدهید و به گردن دیگران نیندازید. توسعه جنوب، کوچک کردن هرمزگان و بوشهر نیست بلکه راه آن وسیع‌تر شدن هرمزگان و بوشهر است.
وی اظهار کرد: آقایان بدانید که در این تصمیم گیری ده‌ها اشتباه وجود دارد و نمره شما زیر ۱۰ است. شما تبعیض قائل شده‌اید و هیچ اراده‌ای برای حل مشکل مردم ندارید و ضعف مدیریت دارید. تخطی از اصول سوم و نهم قانون اساسی را کرده‌اید.
آرامی خطاب به رییس جمهور گفت: با عنایت به اینکه در حال حاضر کشور نیاز به آرامش سیاسی و اجتماعی دارد، دستور دهید که سریعا این مصوبه لغو شود نه متوقف. اگر امروز سکوت و آرامش نسبی وجود دارد نه به خاطر پذیرش این مصوبه دولت است بلکه به خاطر تاکید نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و علمای شیعه این استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز