خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجموعه مایان در نمایشگاه مبلمان منزل تهران،:

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۲۱۴

با افزایش مواد اولیه، تولید کالای با کیفیت مقرون به صرفه نیست

حسین عبدالملکی، مدیرعامل مجموعه مایان در سی‌ و دومین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل تهران به «ایلنا» گفت: مجموعه مایان 10 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است. حوزه فعالیتمان از ابتدا تولید کالای با کیفیت ایرانی بوده اما مواد اولیه مورد نیازمان را خود از دیگر کشورها وارد می‌کردیم.

او افزود: سالانه هزار سرویس مبلمان تولید می‌کنیم. صادرات هم در کشورهای حوزه خلیج فارس داریم. به اربیل، سلیمانیه، قطر صادرات داریم و قصد داریم حوزه صادراتی خود را گسترش دهیم. سالانه یک چهارم فعالیتمان صادر می‌شود. در بسیاری از مواقع تاجران یک کانتینر از ما کالا خریداری می‌کنند که شامل 30 دست مبلمان می‌شود.

عبدالملکی گفت: حدودا 150 نفر در کارخانه مشغول به کار بوده و 15 نفر نیز در دفتر در حال فعالیت هستند.

او در رابطه با مشکلات حوزه تولید گفت: بزرگترین مشکل ما حفظ کیفیت محصول است. قیمت مواد اولیه به حدی افزایش یافته که تولید کالای باکیفیت مقرون به صرفه نیست. هزینه مواد اولیه مانند چوب و پارچه براساس قیمت دلار تعیین می‌شود. حتی محصولات پتروشیمی که شامل اسفنج و فوم است، به محض افزایش قیمت دلار، افزایش می یابد. طی 5 سال گذشته قیمت تمام شده مبلمان برای ما 8 برابر شده یعنی حدود 800 درصد افزایش یافته است.

عبدالملکی گفت: فروش ما کاهش نیافته اما برای اینکه فروش کاهش نیابد، حوزه فعالیت و تبلیغاتمان را گسترده‌تر کردیم. با هزینه بیشتری تولید می‌کنیم و علاوه بر هزینه مواد اولیه، هزینه تبلیغات نیز به مخارجمان افزوده شده است.

او در رابطه با تخصیص ارز بیان کرد: تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه نیز به دشواری صورت می‌گیرد. واردات مواد اولیه توسط دلالان انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز