خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

۱۰ درصد ترددهای کشور در استان مازندران انجام می‌شود/پرونده مسکن مهر تا آخر شهریور امسال بسته می شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۸۹۶

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: انتظار داریم با توجه به حجم پروژه‌های در دست اجرا، میزان اعتبارات تخصیصی به این استان دو تا سه برابر افزایش یابد.

 سید محمد نظری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،گفت: ۹۰ درصد ترددهای استانی در ۳۰ استان کشور و ۱۰ درصد کل ترددها در سطح استان مازندران انجام می‌شود به عبارتی میزان ترددها در این استان ۳٫۵برابر استان‌های دیگر است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، طرح‌های در دست اجرای این اداره کل را نه در حد یک استان که در قالب طرح‌های ملی توصیف کرد و گفت: مازندران با توجه به شرایط خاص آب‌وهوایی خوبش و جاذبه‌های طبیعی سالانه میزبان میلیون‌هاگردشگر بوده  و تلاش ما این است که بهترین امکانات را برای هم‌وطنان فراهم نموده و سهم یدر تردد ایمن و مطمئن میهمانان داشته باشیم.

نظری با اشاره به این‌که در سال۱۳۹۸، برنامه‌های حوزه شهرسازی در مازندران۹۲ درصد و برنامه‌های حوزه‌های راه و جاده و بزرگراهی تا ۷۶ درصد تحقق یافت، گفت: در حوزه مسکن مهر، طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده۸۴ درصد برنامه‌هاو اهداف اداره کل راه و شهرسازی در استان عملیاتی و قرار بود این طرح ملی تا خرداد ۹۹ خاتمه یابد که با توجه به برخی مشکلات به‌خصوص موضوع کرونا؛ تصمیم داریم  پرونده مسکن مهر راتا آخر شهریور امسال ببندیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به طرح ۴ خطه کردن و جداسازی محورهای کیاکلا به جویبار و کیاکلا به سمت بهنمیر به طول ۸٫۵کیلومتر اشاره کرد و گفت: این طرح در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید؛ تکمیل زیرگذر سنگ تراشان و اتمام این طرح و بهره‌برداری از آن با حضور وزیر راه و شهرسازی از دیگر اخبار اعلامی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بود.

نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در ادامه صحبت‌های خود تعریض مسیر " پشت پلاژ" و آسفالته کردن این مسیر را یادآور شد و گفت:عملیات اجرایی محور خطیر کوه به سمنان با یک برنامه‌ریزی مناسب و بسیج تمامی امکانات انجام و با انجام مراحل خاک‌برداری و خاک‌ریزی، پیمانکاران به‌سرعت در حال انجام کار هستند.

نظری بابیان این‌که در سال۱۳۹۸ برای عملیات تعریض و بهسازی بخشی از محور کندوان در محدوده مرزن‌آباد- دزدبن به طول ۵ کیلومتر برنامه‌ریزی‌شده بود، گفت: این قطعه به مرحله آسفالته کردن رسیده و تاخرداد ماه پایان خواهد یافت؛ همچنین برای ۱۰ کیلومتر از این مسیر، انجام مناقصه برای تعیین تکلیف پیمانکار انجام و از فروردین‌ ماه۹۹ با ۶ اکیپ مجهز کار خود را آغاز کرده‌اند.

عملیات تعریض و آسفالته کردن مسیر آمل به فریدون‌کنار به طول ۲٫۵کیلومتر هم بخشی از تلاش مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی می‌باشد و این طرح زیر بار ترافیک رفته است.

وی از افتتاح پل روگذر ولیعصر به فریدون کنار در کمربندی تا شهریور امسال خبر داد و گفت: پروژه سایت کام که وزیر محترم راه و شهرسازی برتکمیل و راه‌اندازی آن تأکید و به مردم قول داده، کارهای زیربنایی و اصلی آن تمام‌شده و به‌زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

همچنین در محور هراز و در منطقه پلور؛ ۱۰ کیلومتر به مرحله بهره‌برداری رسیده  و بعد از خط‌کشی و نصب علائم، افتتاح خواهد شد.

نظری کلنگ زنی تقاطع حسین‌آباد به بهشهر در حوالی بندر امیرآباد را یادآور شد و گفت: وضعیت اختصاص بودجه به طرح‌های در دست اجرا مطلوب است اما انتظار داریم مسئولان محترم، اعتبارات این اداره کل را برای اجرای طرح‌های متعدد همچون محورهای هراز؛ سوادکوه و کندوان؛ اعتبارات را دوتا ۳برابر افزایش دهندتا طرح‌های موجود با شتاب لازم ادامه یابند.

این مقام مسئول در مورد جزییات طرح مسکن ملی برای احداث مسکن، گفت: در ۲۳ شهر با رعایت تمام موارد قانونی زمین برای طرح تهیه و باقی موارد به بنیاد مسکن محول شده تا برای پنج هزار ۶۸۴ نفر ثبت نامی و واجد شرایط مقدمات ساخت مسکن تا پایان سال جاری و آغاز سال آینده فراهم شود.

وی سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی محور گلوگاه به دامغان به‌ عنوان کریدور شمال جنوب با انتخاب پیمانکار را یادآور شد و بهسازی مسیر قدیمی آمل- بابل که از حجم بالای ترافیک برخوردارند را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرده و  راجع به اولویت‌های این اداره کل در سال۱۳۹۹؛ -پرداختن جدی به مسکن اقدام ملی و تعیین تکلیف طرح جامع تفصیلی ۱۲شهرستان را از جمله اولویت‌ها و دغدغه‌های خود و همکارانش برشمرد و گفت: با تصویب و اجرایی شدن این طرح‌ها؛ الگویی خوب و شایسته در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تعیین تکلیف و شروع طرح بزرگ آزادراه قائمشهر به ساری را از آرزوهای دیرینه مردم استان برشمرد و گفت: با آزادسازی اراضی مسیر این آزادراه و انتخاب پیمانکار واجد شرایط، این طرح به‌سرعت آغاز خواهد شد تا بخشی از بار ترافیک در حوزه حمل‌ونقل سنگین جاده‌ای در مسیر بندر امیرآباد به سمت سوادکوه از ناحیه تهران کاهش یابد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز