خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران:

انتظار اهالی دیار علویان برای افتتاح کتابخانه مرکزی/پروژه نیمه کاره 10 ساله در قلب مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۸۱۲

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: کلنگ کتابخانه مرکزی در مرکز استان بیش از 10 سال است بر زمین خورده اما تنها 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری ،آرزو ولی پور در نشست با خبرنگاران به 113 کتابخانه فعال در مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: 137هزار نفر در کتابخانه های استان عضو فعال هستند.

وی افزود:کتابخانه های عمومی با ایجاد فضایی مناسب ،بهترین بستر برای رشد و تعالی فرهنگی جامعه و بویژه فرهنگ عمومی مردم هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت:استان مازندران با جمعیت 3 میلیون نفر،فاقد کتابخانه مرکزی است با این توضیح که ، کلنگ کتابخانه مرکزی در مرکز استان بیش از 10 سال است بر زمین خورده اما تنها 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی از مهم ترین پروژه های نیمه کاره استان است ،افزود: تکمیل این کتابخانه نیازمند 22 میلیارد تومان اعتبار است.

ولی پور با اعلام اینکه 37 طرح نیمه تمام در حوزه کتابخانه ها وجود دارد، بیان کرد: بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه ها نیاز است.عدم تامین این اعتبار سبب شده تا این پروژه فرهنگی بلاتکلیف باقی بماند.

وی تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی نقش بسیار مهمی را در تعیین و تغییر سرنوشت هر مردمی ایفا می کند و بدون شک افتتاح این پروژه در ارتقای سطح فرهنگ مردم موثر خواهد بود.

ولی پور تصریح کرد:وزارت فرهنگ و ارشاد متولی احداث این پروژه است ،انتظار داریم تلاش بیشتری را در تکمیل این کتابخانه شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها مکلف هستند،ادامه داد: از سال 83 تاکنون شهرداری استان 16 میلیارد تومان به کتابخانه های عمومی استان بدهکار هستند البته بدهی سه شهرداری مستقیم از خزانه آن برداشت شد.

ولی پور افزود: رویکردمان بستن حساب بانکی شهرداری ها نیست و تلاش می کنیم با تعامل،مطالبات کتابخانه ها را وصول کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از اجرای 857 برنامه در هفته کتاب خبر داد و گفت:135 نشست کتابخوانی،11 نقد کتاب و رونمایی از 13 کتاب از برنامه های این هفته به شمار می رود.

وی یادآور شد:در بیست و هفتمین هفته کتابخوانی کشور، انجمن کتابخانه های عمومی مازندران رتبه اول کشور را کسب کرد، افزود: استاندار و مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بعنوان مدیران برگزیده، مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز