خبرگزاری کار ایران

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی البرز مطرح شد؛

اولتیماتوم 10 روزه استاندار برای رفع موانع احداث کتابخانه طالقان

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۳۸۶

استاندار البرز با انتقاد از عدم وجود کتابخانه در شهرستان طالقان به مسئولان استان 10 روز فرصت داد تا مشکل زمین جهت احداث کتابخانه در این شهرستان را حل کنند.

به گزارش ایلنا از کرج، جلسه انجمن کتابخانه‌های‌عمومی استان البرز صبح چهارشنبه به ریاست محمدعلی نجفی، برگزار شد.

استاندار البرز در واکنش به محرومیت طالقان از وجود کتابخانه عمومی گفت: زیبنده طالقان نیست که در مهد مشاهیر علمی و فرهیختگان ملی، کتابخانه وجود نداشته باشد.

وی خطاب به مسئولان فرهنگی استان تاکید کرد:مسئولین 10 روز فرصت دارند تا مشکل زمین جهت احداث کتابخانه در این شهرستان را حل کنند و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز باید همکاری های لازم را جهت تخصیص اعتبار مناسب داشته باشد.

وی همچنین  با تاکید بر لزوم ارتقا شاخص های زیر ساخت کتابخانه ای در استان  تصریح کرد: شایسته استان نیست که شاخص کتابخانه ای پایینی داشته باشد.

 نجفی در ادامه با تاکید بر تخصیص نیم درصد سهم شهرداری ها برای توسعه کتابخانه ها گفت: بخشی از امور فرهنگی شهر در دست شهرداری های هاست، شهرداری ها اگر کمک نکنند و فضای فرهنگی شهر تقویت نشود باید آن اعتبار و هزینه را صرف جمع آوری معتادان کرد.

در ادامه این نشست،شاخص های یک کتابخانه استاندارد مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت موضوع احداث کتابخانه مرکزی استان پیش کشیده شد.

 نجفی با تاکید بر اینکه باید نگاه های بخشی را از اصل کار دور کرد،بیان کرد: باید بسترهای لازم برای احداث کتابخانه مرکزی دیده شود.

هماهنگی جهت مناسب سازی ورودی کتابخانه ها برای ترغیب و ترویج فرهنگ کتابخوانی از محورهای این نشست. بشمار می رفت.

گزارش عملکرد اداره کل کتابخانه های عمومی استان، بررسی هفت مصوبه اجرایی شده، اجرای ماده 6 قانون اساسی شهرداری ها،بررسی عضویت اعضای حقیقی جدید از محورهای این نشیت بشمار می رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز